vluchttassen maken

A

Anoniem

Guest
Hallo aanstaande mama's,

Ik ben vandaag 37.5 weken en ben bezig de vluchttassen in te pakken, maar wat doen je er allemaal in? De planning is dat ik gewoon thuis ga bevallen, maar je moet toch wat klaar hebben staan voor het geval je toch onverwacht naar het ziekenhuis moet.

Voor de baby heb ik de maxi-cosi klaarstaan, een tas met twee setjes kleren en twee rompertjes en een jasje. Moet ik voor de kleine nog meer meenemen?

Voor mezelf heb ik een pyama, 3 lekkere grote onderbroeken?!, toiletspullen, warme sokken, hemdjes, dextro energy, sultana's en wat te drinken.

Verder een fototoestel met volle accu's, een lijst met telefoonnummers en dat was het wel zo'n beetje.

Wat nemen jullie mee of ben ik nog essentiële dingen vergeten?

Groeten Kaatjeknuffel

Hoi, op zwangerschapsyoga kreeg ik de tip om ook een 2 euro munt in te pakken. Dat schijnt je nodig te hebben in de rolstoelen van het ziekenhuis (winkelwagensysteem) en als je midden in de nacht met stress binnen komt is het fijn om niet naar iemand op zoek te moeten om te wisselen.
dag, mamamiek

ja een hele goeie tip die twee euro munt haha zal je net zien kom je daar aan kan je als nog gaan lopen vanwege die karretjes die vast zitten

verder moet je ook nog een mutsje he voor je baby meenemen ik weet neit of je dat al bij de pakjes had of niet?
ja jeetje je kan heel veel meenemen maar ik denk dat je wat je heb geschreven wel voldoende is vergeet voorjezelf niet een pyama en tandeborstel enzo mee te nemen
liefs cora

Hoi Kaatjeknuffel,

Misschien ook wel een tip, heb ik zelf van een vriendin en op de zwangerschapsyoga gehoord, om een labello stick mee te nemen. Als je zoveel moet puffen kunnen je lippen erg uitdrogen waardoor je weer van die irritante scheuren in je lippen kan krijgen!

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt!!!

Groetjes Jessica

Hoi...

Ik heb ook maar gelijk wat toiletspullen van mijn man ingepakt. Tandeborstel en deo. Plus nog een schoon shirt. Je weet maar nooit hoe lang het kan duren in het ziekenhuis.

groetjes Evy
38+3

He meiden

Ik heb ook mn vertrouwde warme zachte kruik mee voor lekker in mn rug, ze hebben in het ziekenhuis alleen maar van die harde....Ik zweer bij mn kruikkie, mn vriend vind um verschrikkelijk, oke hij is foei lelijk met een luipaarden printje maar ow zo lekker als je last in je rug heb...of last rond je bovenbenen en steken onder in je buik...

Ik heb ook die mega grote onderbroeken maar als we pech hebben mogen we van die gazen onderbroeken aan hahahaha....nog beterrrr...sexyyy

Ik heb ook een deken in de maxi het is tenslotte al bijna nov en al best koud zo in de vroege morgen voor onze kleine hummeltjes, ze komen tenslotte van een warme vakantie, van 37 graden naar 10, ga jezelf maar na, best koud toch

Hier ook een omslagdoek voor de kleine, en 2 mutsjes.
Verder voor mijn vriend idd een onderbroek en een schoon t-shirt
Voor mezelf ook een badjas. en sloffen.
En wat leesvoer voor mezelf en mijn vriend.

En verder een reserve tapeje voor de videocamera en reservekaart voor de fotocamera.

En idd. wat klein geld voor wat dingen, idd. rolstoel en parkeerkaart e.d.
En ik heb wat zakjes thee in de tas gedaan, bij ons hebben ze alleen gewone thee en lust ik nou niet zo graag.

Verder stond het meeste er wel al denk ik.

Groetjes ingeborg

Terug
Bovenaan