Vocaliseren baby

Misschien een rare vraag. Maar ik heb het idee dat mijn dochter van 4 maanden ineens minder brabbelt/geluiden maakt/ vocaliseert. Ze zei vaak 'heuuh' En 'kgggg' . Nu heb ik dat al dagen niet gehoord. Ik praat veel tegen haar aan, ze maakt ook goed contact met de ogen, ze reageert op geluid. Ze is wel erg observerend, was mijn zoon ook. Ze huilt en jengelt uiteraard wel met geluid. Motorisch gaat ze juist als een speer. Iemand die dit herkend?

Hoi, ik herken wat je zegt. Mijn dochtertje is bijna 5 maandjes en ze deed precies hetzelfde! Ik dacht ook dat er misschien iets was…van veel geluiden naar bijna niks, maar opeens waren ze allemaal terug én veel nieuwe geluidjes erbij ? geen idee hoe dit kan hoor…misschien te koppelen aan een sprongetje? Het duurde hier ruim een week geloof ik. Ze kletst weer heerlijk vrolijk de oren van ons hoofd!

Herkenbaar! Duurde bij ons ook zo'n week.. Ik dacht ook dat het gelinkt was aan een nieuwe ontwikkeling.. Alsof ze er zo van onder de indruk was wat ze waar kon nemen of doen dat ze er stil van werd ?
Komt weer goed dus en kletst zo weer de oren van je hoofd.

Heel herkenbaar. Had mijn dochter ook een weekje, misschien iets langer. Brabbelde even niet maar was vooral bezig met leren rollen , dus motoriek had even voorrang. Toen ze dat eenmaal wat meer door had ging ze weer volop brabbelen. Nu (bijna 1 jaar) is het echt een kletskous!
Denk dat het dus even een fase is waarbij je kleintje de focus zet op motoriek en daarmee het praten even pauzeert.
Blijf vooral lekker praten, daar leren ze van en dit pakken ze echt wel mee, ze laten het alleen nu even niet zien ?

Heel herkenbaar. 2 weken geleden was mijn dochter erg aan het "brabbelen". Nu veel minder, maar ze doet dan ook goede rolpogingen. Als ze het er ergens niet mee eens is, dan laat ze dat wel weer flink horen ...

Dat is heel normaal :) ze kunnen maar 1 ding tegelijk leren en soms ligt de focus dus ergens anders waardoor ze ineens minder brabbelen. Komt vanzelf weer terug en dan inderdaad waarschijnlijk ook met een nieuw vocabulaire ;) 

Terug
Bovenaan