Vocht bij hoofd 10w en 3dagen

<p>Hai dames,</p><p>Een oversture mama to be hier. Net terug van de echo en alles zag er goed uit: babytje bewoog suuuper veel en er was een goede en sterke hartslag. Alleen was het hoofdje, vond ik, best groot. Toen had de echoscopist slecht nieuws: Het hoofdje was anders. Er was veel vocht bij het hoofd waardoor het due zo groot leek en dat dat dus niet goed is. Het kan wijzen op ernstige afwijkingen.. Nu zit ik dus jankend op de bank te wachten op de verloskundige..</p><p>Pls.. Iemand hier ervaringen mee?</p>

Ik heb er geen ervaring mee maar jeetje wat heftig! Heb je inmiddels al wat gehoord van de verloskundige? 

Heel veel sterkte mocht je nog aan het wachten zijn :(

Ben gebeld door de verloskundige. Het zou dus gaan om hygroma colli. Lees er heel weinig over op het internet maar het is dus best ernstig. De echoscopist zei al tegen mij dat hij geen uitspraak wou doen alleen dat het er niet goed uit ziet..
Morgen moet ik naar Isala in Zwolle en horen we meer

Nou bij de Isala in Zwolle zagen ze dus niks zorgwekkends. In ieder geval géén hygroma colli. Wel was er dat vocht maar ze begrepen dus niet waarom; want er was geen navelbreuk bij de navelstreng (dan heeft de baby meestal al een afwijking), hersenen waren zo ver ze konden zien goed en het hartje was ook in orde.
Wel was de nekplooi echt op de grens maar ze zeiden dat ze pas daar officieel wat over mogen zeggen met de 12weken echo. 

Die heb ik aankomende donderdag!! Mijn man is heel erg positief ingesteld en denkt eigenlijk alleen maar dat het allemaal meevalt. Ik ben wat huiverig nog en wacht het nog even af.. Heb vorige week ook een nipt test gedaan & hoop dat die uitslagen ook gewoon goed zijn..

Terug
Bovenaan