Vocht....tijdens aankomende warme dagen

Hoi hoi,

Geven jullie je kleintje extra "vocht" tijdens warme dagen?? Het goede weer zit er weer aan te komen maar ik heb daar tot nu toe nog geen ervaring mee. Tim is nu 6 weken en we hebben nog niet echt goed weer gehad.

Ik heb al wel gehoord over gewoon gekookt water, venkel thee en verdunde gewone voeding, maar ben toch nieuwsgierig naar ervaringen bij de diverse dingen.
 
hoi mama van tim,

het is inderdaad wel verstandig met warm weer wat extra vocht te geven, alhoewel ze met 6 weken nog veel vloeibare voeding krijgen.

toen thomas geboren werd in oktober vorig jaar hebben we daarna ook nog erg warm weer gehad. en wij hebben hem toen afgekookt water gegeven want venkel thee en rooibosthee, dat drinkt hij niet.

nu krijgt hij ook extra vocht. dat is wel belangrijk, omdat vooral de kleintjes snel uitdrogingsverschijnselen hebben.

succes met de warme dagen

ps: vergeet niet de kleine luchtig te kleden zodat hij de warmte kwijt kan.

groetjes Desiree
 
Als je borstvoeding geeft, hoef je geen extra vocht bij te geven. Je kunt je kindje dan gewoon extra aanleggen als hij daar om vraagt.
Als je kunstvoeding geeft, weet ik het niet zo goed, want daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou in ieder geval geen venkelthee geven, want dat blijkt niet zo goed te zijn voor kindjes. Kijk voor meer info waarom dat niet goed is bij het voedingscentrum: Voedingscentrum

Groetjes,
Helena
 
Hoi mama van Tim,

Vorige zomer was Hugo ook zo klein met het warme weer.
Ik gaf toen borstvoeding. Belangrijk is dat je nu al in de gaten houdt dat je voldoende drinkt. En met het warme weer extra gaan drinken! Jij moet immers meer gaan "produceren" voor Tim. Ik zou geen extra water geven, jouw lichaam past zich snel genoeg aan.

Geef je poedermelk, dan kun je extra gekookt water geven.
Of je zou de melk wat kunnen aanlengen, zodat de hoeveelheid poeder op een dag hetzelfde blijft, maar hij meer drinkt. Niet alle kindjes drinken zomaar water namelijk.