Vocht....tijdens aankomende warme dagen

Hoi hoi,

Geven jullie je kleintje extra "vocht" tijdens warme dagen?? Het goede weer zit er weer aan te komen maar ik heb daar tot nu toe nog geen ervaring mee. Tim is nu 6 weken en we hebben nog niet echt goed weer gehad.

Ik heb al wel gehoord over gewoon gekookt water, venkel thee en verdunde gewone voeding, maar ben toch nieuwsgierig naar ervaringen bij de diverse dingen.
 
hoi mama van tim,

het is inderdaad wel verstandig met warm weer wat extra vocht te geven, alhoewel ze met 6 weken nog veel vloeibare voeding krijgen.

toen thomas geboren werd in oktober vorig jaar hebben we daarna ook nog erg warm weer gehad. en wij hebben hem toen afgekookt water gegeven want venkel thee en rooibosthee, dat drinkt hij niet.

nu krijgt hij ook extra vocht. dat is wel belangrijk, omdat vooral de kleintjes snel uitdrogingsverschijnselen hebben.

succes met de warme dagen

ps: vergeet niet de kleine luchtig te kleden zodat hij de warmte kwijt kan.

groetjes Desiree
 
Als je borstvoeding geeft, hoef je geen extra vocht bij te geven. Je kunt je kindje dan gewoon extra aanleggen als hij daar om vraagt.
Als je kunstvoeding geeft, weet ik het niet zo goed, want daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou in ieder geval geen venkelthee geven, want dat blijkt niet zo goed te zijn voor kindjes. Kijk voor meer info waarom dat niet goed is bij het voedingscentrum: Voedingscentrum

Groetjes,
Helena
 
Hoi mama van Tim,

Vorige zomer was Hugo ook zo klein met het warme weer.
Ik gaf toen borstvoeding. Belangrijk is dat je nu al in de gaten houdt dat je voldoende drinkt. En met het warme weer extra gaan drinken! Jij moet immers meer gaan "produceren" voor Tim. Ik zou geen extra water geven, jouw lichaam past zich snel genoeg aan.

Geef je poedermelk, dan kun je extra gekookt water geven.
Of je zou de melk wat kunnen aanlengen, zodat de hoeveelheid poeder op een dag hetzelfde blijft, maar hij meer drinkt. Niet alle kindjes drinken zomaar water namelijk.

Verder zou ik de melk wat minder warm geven, dat vind je zelf ook lekker.
Water zou ik niet koud uit de koelkast geven, even op kamertemperatuur laten komen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes, Renske
 
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

We zullen eens kijken wat we gaan doen. Ik geef geen borstvoeding dus we moeten hem wel gewoon zo wat extra vocht geven. Ga zowiezo in elke fles i.p.v. 150 ml water, 160 ml water doen. Dat is dan over de hele dag  toch weer 50ml meer dan normaal. Alle beetjes helpen.
En nu kunnen we hem het alvast wat aanwennen want over drie weken gaan we een midweekje op vakantie.

We zullen zien hoe hij op diverse dingen gaat reageren. Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

 
Terug
Bovenaan