vocht uit oortjes

Hallo mama's,

Ik zit even met een vraag. Bij mijn zoontje (3) komt een plakkerig, doorzichtige vloeistof uit z'n oortje. Hij is niet in bad geweest dus dat is het zeker niet.
Hij heeft toen hij 1,5 was buisjes gekregen en die zitten er, voor zover ik weet, nog steeds in. Hij heeft ze gekregen omdat hij nog helemaal niet praatte en vaak verkouden was. Hij heeft nog nooit oorontsteking gehad.(ff afkloppen!!) Ik heb niet het idee dat hij er last/pij aan heeft want hij kan dit goed aangeven.
Is er iemand die dit herkend?
Ik had de laatste controle bij de KNO arts afgezegd maar misschien toch wel verstandig om toch even te gaan??

Groetjes Mirella
 
Dit lijkt inderdaad op een loopoor of zgn. "Glue-ear". Als een oor (of wat dan ook) ontstoken is, dan stinkt het vocht wat er uit komt. Het kan zijn dat het vocht via het buisje het middenoor verlaat. Als hij geen buisjes had gehad, dan had hij waarschijnlijk aardige oorpijn. Je kan voor extra informatie eens kijken op www.kno.nl Dit is een hele overzichtelijke site met begrijpelijke informatie over keel, neus en oren.
Had je al contact opgenomen met de arts?
 
hoi meiden,

Ik had de HA gebeld en die zei me inderdaad ook dat het een "lijmoor" is. Hij is er nu gelukkig weer vanaf. Ik dacht zelf eigenlijk dat dat juist niet voorkwam bij kinderen met buisjes. Maar als het er niet uit kan had hij waarschijnlijk een flinke oorontsteking gehad. Bedankt voor jullie reacties. Haha heb ik weer iets geleerd!
Groetjes Mirella
 
Terug
Bovenaan