Vocht uit tepel

Hey hey,

Ik ben laurie nu 23 weken zwanger en ik word wakker met lekkende tepels het is een beetje gelig en als ik erin knijp komt er steeds meer uit. Het is zelfs zoveel dat er natte plekken in mijn bed liggen. Ik ben helemaal in paniek. Iemand ervaring hiermee??

Mvg laurie

Geen zorgen dit it is een heel normale reactie. Je borsten zijn zich klaar aan het maken om borstvoeding te kunnen maken. Dit is colostrum, het begin van moedermelk waar heel veel belangrijke stoffen voor je kindje in zitten. De een heeft er nauwelijks, geen last van tijdens de zwangerschap, de ander wel. Zelf heb ik er geen last van gehad tijdens mijn zwangerschap, maar lekte dan weer regelmatig na de bevalling en dan vooral ‘s nachts. Goede zoogcompressen zorgen ervoor dat je droog blijft.

Je lichaam maakt zich alvast klaar voor de borstvoeding, fijn toch :)
Lukt niet bij iedereen namelijk. Maar idd goed droog houden met zoogkompressen. Vervangen als ze vochtig zijn. Ik vond die van het kruidvat fijn.

Ik ben 11 weken en nu zit er al elke ochtend een beetje aangekoekte melk op mn tepels. Lang leve de melkproductie! Geniet ervan:)

Terug
Bovenaan