vocht uit tepels.....

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Ik zit met een vraag.... Er kwam gisteravond (en vanmorgen weer) vocht uit mijn tepels. Wat moet ik hiervan denken?  Zijn dit gewoon hormomen of kan dit toch een teken zijn dat ik zwanger ben? Of is het misschien iets heel anders? Ik zit nu op dag 8 van  mijn cyclus.

Liefs,

Sara

Hoi,

Bij mij was dit een teken dat ik zwanger ben, inmiddels dus 27 weken. Maar mocht je een negatieve test hebben zou ik een afspraak maken  met de dokter.
Gewoon voor de zekerheid.

Gr Caressa

Hoi,

Nog even een berichtje, ik zag dat je had staan dag 8 van je cyclus?
Meestal heb je je eisprong later, maar ik weet natuurlijk niet hoe dit bij jou zit.
Maar anders moet je gewoon even bellen met de huisarts, dan hoor je vanzelf of ze het nodig vinden of je even langskomt.

Liefs Cares

Hai Sara,

Aangezien je nog aan het begin van je cyclus zit, zal het hoogstwaarschijnlijk geen zwangerschaps teken zijn helaas. Ik had  na een miskraam vorig jaar ook vocht verlies uit mijn tepels, die niet meer weg ging. Dit wordt veroorzaakt door het hormoon prolactine. Het kan geen kwaad, maar het is zaak dat je niet je borsten en tepels blijft stimuleren door erin te blijven knijpen om te zien of het vocht er nog is. Als je namelijk een te grote produktie krijgt van prolactine, kan je lichaam denken dat je zoogt en zal het een eispong uitstellen. Maar dit komt zelden voor hoor, maar in ieder geval niet extra stimuleren.
Ik heb mijn hormoon gehalte laten bepalen nadat ik weer een miskraam kreeg en ondanks dat ik vrij veel vocht verloor was mijn prolactine-hormoonspiegel niet schrikbarend hoog. Geen zorgen dus.
Je kunt ook even googlen naar dit fenomeen. Want als de kleur van het vocht afwijkend is, moet je toch nog even er naar laten kijken door je huisarts.
Maar nogmaals, het komt ontzettend vaak voor, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
xxxx

Hoi Cares en Annetteprins,
Bedankt voor jullie reactie. Ik zal zo meteen ff googlen of ik iets kan vinden. Had gisteren wel ff gekeken en het enige wat daaruit kwam was een cyste of erger… Nu kan ik wat specifieker zoeken naar info. Aangezien ik pas op dag 8 zit van 32 in mijn cyclus denk ik niet dat ik zwanger ben. Ik was wel 5 dagen overtijd, maar ik had de dag dat ik ongi werd ’s ochtends nog een negatieve test gehad.

Liefs,

Sara

Terug
Bovenaan