vocht vast houden, drinken en bijna niet plassen

Ik ben iets meer dan 36 weken zwanger maar heb de laatste weken onwijs veel last van vocht vast houden. Nou heeft iedereen dat natuurlijk...

Ik had het al vrij snel, maar dan niet in mijn voeten maar in mijn handen. Hierdoor door mijn gewrichten heel zeer met bewegen en heb ik de laatste weken ook 24 uur per dag bijna tintelende vingers aan 1 hand. Erg vervelend.

Nu dus ook vocht vast houden in mijn voeten sinds kort Gisteren lag ik ff met de voeten op tafel, en 1 voet over de ander.
Een tijdje later wilde ik die voet weer van die andere voet afhalen want het ging toch wel zeer doen, en toen schrok ik heel erg.
er zat in mijn voet die onderop had gelegen onwijse kuil. die kuil trok pas na zo'n 15 a 20 minuten echt goed weg.

Ook plas ik heeeeeeeeeeeeeel slecht. Ik drink ook niet echt goed, maar ook niet super slecht, maar als ik bijv een flesje spa blauw bijna leeg drink, moet ik een uur daarna naar de wc, maar dan komen er hoogtui 4 druppels. Dit is toch niet goed!? En zo gaat het de hele dag door. Ja snachts dan plas ik wel redelijk veel. Ik ga zo'n 3 a 4 keer naar de wc.

Zal ik hiervoor de GYno bellen!? Ik loop bij de Gyno vanwege diabetes.

( lees mijn verhaal bij forum bevallen )

Het lijkt me goed om even te overleggen met de gyn, zeker als je daar al loopt vanwege diabetes. En stel dat het er gewoon bij hoort, dan weet je dat en maak je je niet voor niets zorgen. Bel liever een keer te veel.

Ik heb zelf ook het idee dat er bij mij meer vocht ingaat dan er uitgaat. Ik heb vanochtend een liter thee gedronken en dan hoef ik pas 2 uur later naar wc en er komt nauwelijks wat uit. Waar blijft dat dan? Ik zie niet dat ik vocht vasthoud, maar het zal dan toch wel.

Groetjes,
Lauren, 38 weken

ik heb dat ook, niet zozeer het vocht vasthouden, maar wel het nauwelijks plassen. Ik drink rond de 1,5 liter per dag, maar overdag plas ik bijna niet. Het voelt wel vaak alsof ik heel nodig moet, maar dan komt er idd niets.... En dan 's-nachts 4 keer wakker worden met een echt volle blaas.....

Ik had het bij mn oudste ook en toen was er niets mis.... Het zal er dus wel bij horen. Maar in jouw geval zou ik wel even de gyn bellen ivm de diabetes, dan moet je gewoon net ff iets meer oppassen.....

Pauline

Bij mijn 1e zwangerschap hield ik ook heel veel vocht vast, maar met name in voeten en benen. Op een gegeven moment kon ik alleen maar slippers aan, ik zag er niet uit. Ik ben toen 25 kilo aangekomen. Na de bevalling was ik wel een heleboel vocht en kilo's kwijt gelukkig.
I.v.m. je diabetici zou ik wel even met gyn overleggen. Succes!
groetjes...

opzich gaat het wel, maar savonds wil je niet weten hoe mijn voeten eruit zien. ik was ff bij mijn collegás op me werk, en die zeiden toch wel dat het normaal was. en volgens mijn moeder drnk ik gewoon echt te weinig.
dus ik wacht ff met bellen, en zie het wel als ik a.s. woensdag naar de Gyno moet.

Terug
Bovenaan