vocht vast houden...

A

Anoniem

Guest
ik ben nu nog maar 6 weken zwanger en heb al last van vocht vast houden zijn er nog meer dames die er last van hebben en ook al zo snel?
wat is hier nog aan te doen? ik eet al zo goed als zout loos maar word er echt gek van...
heeft iemand nog tips of ervaring????

groetjes diana

zo dat begint al vroeg, ik hou ook vocht vast maar ben dan ook 40 weken en 1 dag zwanger. Het begon bij mij met ongeveer 30 weken geloof ik (dat ik dat nu alweer vergeten ben, da's ook wat). Ik zou als ik jou was even navragen bij de huisarts of je verloskundige ofzo, misschien kun je speciale kousen krijgen voor je voeten en je benen ofzo? Verder weet ik niet beter dan dat je met je benen hoger dan je hart moet gaan zitten of liggen, zodat het vocht naar je nieren kan. En blijven drinken, zodat je blijft spoelen.
sterkte
mama_ilse

Hoi ik heb ook al vanaf het begin dat ik mijn ringen niet kan dragen, en mijn voeten zijn veel dikker. Volgens de vk. moet je veel water drinken (meer dan 2 liter), en je voeteneind een stukje omhoog (dat kun je doen door er badlakens ofzo onder je matras te leggen)... heb het idee dat het niets helpt... maar misschien is erger voorkomen en heb ik dat niet gemerkt? Dus grotere schoenen gekocht en ringen opgeborgen en ach in januari zal het wel over zijn...

Groetjes Wendy

bij mij helpt het erg goed dat ik elke dag een glas molkosan vitality (van dr vogel) drink
ik ben nog maar een kilo aangekomen(ben in de 20e week nu) terwijl ik een dikkertje ben en in de vorge zwangerschap ergggg veel vocht vasthield, na de bevalling ook bleef vasthouden,
Echt een aanrader dus, ik heb speciaal naar de website van dr vogel gemaild of het kon in de zwangerschap(stond niets in de bijsluiter nl) voor ik ermee begon.

Ik kan nu gewoon mijn enkels zien!!

Hoi Bunny,

Lastig he, dat vocht. Bij mij begon het allemaal ook vrij vroeg
allemaal een beetje op te zwellen hoor! Ik draag mijn trouwring al
maanden niet meer. Toch was het mijn eerste zwangerschap vele, vele
malen erger. Ik had echt van die olifantenpootjes. Net als sommige
bejaarden wel hebben. Het vel van de voet hangt dan zo'n beetje over de
hak van de schoen heen...aiaiai!!

Nu dus veel minder last. Mij is aangeraden veel op mijn linkerzijde te
liggen/slapen. Dat werkt goed. Het schijnt dat je organen het
overtollige vocht in de weefsels dan beter af kunnen voeren.

Ik wens je een fijne zwangerschap verder!

Groetjes,

Sisi, 34w5d.

Hai dames,

Ik heb ook regelmatig last van vochtvasthouden. Het is begonnen toen het zo heet was in juli, toen kreeg ik dikke voeten en enkels. Zo erg als toen heb ik het gelukkig niet meer, maar af en toe zie ik aan mijn vingers en enkels dat ze toch iets vocht vasthouden. Ik ben nu 24w4d. Mijn bloeddruk is gelukkig goed. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad, maar ik hou het wel in de gaten, als ik merk dat het wat dikker is, neem ik wat meer rust en leg ik 's avonds mijn benen op een kussen. En natuurlijk veel water drinken.

Zwaai

Laura

Terug
Bovenaan