Vocht vasthouden, hoge bloeddruk en tintelingen/slapend gevoel

<p>Goedenavond dames,</p><p> </p><p>Ik vraag me af of er meer dames zijn met mijn probleem of hier ervaring mee hebben.</p><p>Ik krijg al een 2tal weken te horen van mensen van "jeetje meid wat zet je uit" ben 24,2 weken zwanger en heb een buik van een dame die al 36 weken zwanger is. Dat kan inderdaad dacht ik. Een aantal keer per nacht word ik wakker van slapende en tintelende handen, maar ook overdag heb ik hier last van. "Grote" sokken van mijn partner die in mijn voeten staan alsof ze mega strak hebben gezeten.</p><p>Nu vandaag controle gehad en ben ik al 17!!! Kg aangekomen ookal zou je dat qua mijn eetpatroon niet zeggen, geen vette happen of trek in zoet/vet. Erna bloeddruk gemeten en normaal aan de hand van vorige metingen is deze rond 124/70 en vandaag was deze 150/68.</p><p>Meer dames die dit meegemaakt hebben?</p>

Hoii, 
Allereerst moet je je niet zoo druk maken over de kilos, zolang de baby het goed doet zijn de kgs maar een getal. Met mijn eerste (9maanden inmiddels) zat ik in dezelfde situatie en uiteindelijk op de dag van de bevalling 35kg totaal aangekomen. Alleen je kunt niet zeggen zoveel en zoveel is vetgehalte en zoveel is vocht, daar is geen pijl op te richten als je veel vocht vasthoudt. Na de bevalling op de weegschaal gaat staan en ik was gelijk 25kg kwijt. Geloof het of niet, het kan echt. Zolang jij je maar goed voelt en in beweging blijft. Wat mij altijd werd verteld is: komkommer helpt tegen vocht, en rooibosthee en voeten vaak omhoog.
Ik hoop dat je er iets mee kan.
Groetjes en succes! 

In de titel staat dat je een hoge bloeddruk hebt, maar dat is niet het geval. Anders zou het, in combinatie met je andere klachten, kunnen wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Ik denk dat je gewoon 'pech' hebt.

Ik zou het zeker in de gaten houden, als je andere klachten krijgt als hoofdpijn of bovenbuikpijn dan meteen bellen! Evt vragen of ze je urine een keer willen checken op eiwitten. Je moet zelf erg alert zijn anders wordt zwangerschapsvergiftiging nog wel eens gemist. Ik hield ook veel vocht vast, bloeddruk eerst nog goed tot het ineens te hoog was en ik hoofdpijn kreeg en vrij snel moest bevallen.

Ik zou inderdaad even je urine laten controleren op eiwitten, het kan zijn dat er sprake is van zwangerschapsvergifiting. 

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook 20kg bijgekomen, vooral tm week 30 en daarna bijna niks meer.
ook ik had dat tintelend gevoel, dit heet ook wel Carpaal tunnel syndroom en heeft te maken met het vocht wat je vasthoudt. Heel vervelend maar helaas weinig aan te doen. Ik heb toen met 38wrken een flinke buikgriep gekregen en daarna was het weg haha. 
Anders de VK om advies vragen en je urine eens extra laten checken als je twijfelt. Succes!

Ik zou inderdaad een extra controle vragen! Gewoon voor de zekerheid. 

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik een zwangerschapsvergiftiging gehad. Mijn bloeddruk was toen wel extreem. 

Maar volgens mij is die bovendruk van 150 ook al teveel. Ik dacht dat t onder de 140/90 moest zijn. Maar wellicht is dat nu anders.

Terug
Bovenaan