Vocht vasthouden na zwangerschap

<p>Het is al weer 9 weken geleden dat ik van onze prachtige zoon Finley ben bevallen. <br />Ik ben behoorlijk wat aangekomen tijdens de zwangerschap. Na de bevalling was ik wel wat kilo’s kwijt, maar binnen twee weken zat bijna alles er weer aan. <br />Nu blijkt dat ik veel vocht vast houdt. Ik dacht dat de ongemakken en het dikker worden (overal, niet alleen bij de buik) gewoon door de zwangerschap kwam. Tot het me ineens opviel dat mijn voeten, die ik weer kan zien ?, erg dik waren. Wat ik dacht dat vet was blijkt voornamelijk vocht te zijn. <br />Ik ben bij de dokter geweest, maar het is geen zwangerschapsvergiftiging of iets wat een bloedtest uit laat komen. Als het blijft kan ik over enkele maanden terug naar de dokter. <br />Maar ik heb er last van, met een stuk lopen of trappen lopen doen mijn knieën pijn, snel zere voeten van het zware gewicht en ik pas een hele hoop kleding (nog steeds) niet, zelfs mijn zwangerschapsbroek zit strak bij de benen. <br /><br /></p><p>Heeft iemand hier ook last van (gehad)? Of tips? Bedankt voor de reacties alvast!</p>
 
Gefeliciteerd met jullie zoon!
Geef je lichaam de tijd om te herstellen. Je hoeft echt niet volgende week weer in je oude skinny jeans de passen.

Als je erg veel last hebt van je voeten en enkels kun je steunkousjes halen bij Hema. Sexy zijn ze niet, maar dan heb je minder druk op je onderbeen, enkel en voet. Ik vond ze erg aangenaam. Draag kleding die niet knelt om geen vochtophoping te veroorzaken.
Verder juist veel water drinken om je nieren te prikkelen het teveel af te voeren en in beweging blijven.

En als laatst zou je nog naar een oedeem-fysiotherapeut kunnen gaan. Zij masseert heel zachtjes de lymfeklieren en de probleemzones waardoor je het vocht afvoert. Is direct even me-time zonder man en kind, ik vond het namelijk heel ontspannen die massage?
 
Dankjewel voor je reactie. Buiten de enkelkousen doe ik de rest sowieso. Toch maar eens op zoek naar een oedeem-fysiotherapeut. Bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan