vocht vasthouden of meer aan de hand

<p>hoi allemaal. </p><p>ik zit met een vraag , ik heb sinds gisterenmiddag echt enorm dikke voeten ( als in ik zie men enkels niet meer ) nu is dat  helemaal doorgetrokken naar men onderbenen en is het een pijnlijke druk op mijn scheenbeen . Ook heb ik tintelingen op men voeten en de dikte wordt ook niet minder als ik ze omhoog leg. nu heb ik gisteren de vk gebeld maar die zag geen rede tot extra controle omdat ik verder geen klachten heb ( ben wel super moe maar dat is al de hele zwangerschap) </p><p>Wat moet ik doen ? toch nog eens bellen of mijn afspraak afwachten van disndag</p>

Ik heb hier geen ervaring mee maar zolang je het niet vertrouwd of je je er niet prettig bij voelt: bellen!

Heb je de mogelijkheid om je bloeddruk ergens op te meten? Als die te hoog is zou het zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn en reden tot medische ondersteuning. 
Dikke enkels hebben is wel echt een zwangerschapskwaaltje en kan gewoon onschuldig zijn, maar in combinatie met een hoge bloeddruk dus niet. Mijn enkels waren ook zo dik en pijnlijk tegen het einde, mijn bloeddruk werd goed in de gaten gehouden, maar er was gelukkig niks aan de hand

Ik zou gewoon weer bellen, als het nu ook je onderbenen zijn en je hebt er druk op staan, zijn je klachten toch verergert.

Ik zou wel zorgen dat je bloeddruk nu elke paar dagen even gemeten wordt. Misschien ken je iemand met een apparaat dat je even mag lenen zolang? 
Verder als je je anders gaat voelen, ziek, slap, duizelig, pijn in je bovenbuik, hoofdpijn, misselijk. Direct! de verloskundige bellen. 
Er zijn veel vrouwen die dikke voeten kregen en waar niks aan de hand is. Zelfs als enkel je bloeddruk iets aan de hoge kant is hoeft nog niks te betekenen. Dus ik zou niet direct bang zijn hoor. Het hoort er vaak gewoon bij. Mijn schoonzus en beste vriendin hadden ook van die fantastische olifantenpoten waar je putten in kon drukken, en dat was in de eerste week na de bevalling weer weg. Steunkousen kunnen helpen. 
Bij mij begon het zo en werd het een paar weken later met 35 weken een zwangerschapsvergiftiging. Daarom waarschuw ik je voor de signalen. Maar als je die in de gaten houdt dan kun je er heel snel bij zijn. Vaker is het zo dat het niets is. Je leest er zoveel over, maar uiteindelijk krijgt maar een heel klein percentage vrouwen een vergiftiging of hellp.

Als het nog verder toeneemt in zo'n korte tijd zou ik toch wel even eisen dat je controle krijgt hoor. Gewoon voor de zekerheid. 

Terug
Bovenaan