vocht vasthouden of meer aan de hand

<p>hoi allemaal. </p><p>ik zit met een vraag , ik heb sinds gisterenmiddag echt enorm dikke voeten ( als in ik zie men enkels niet meer ) nu is dat  helemaal doorgetrokken naar men onderbenen en is het een pijnlijke druk op mijn scheenbeen . Ook heb ik tintelingen op men voeten en de dikte wordt ook niet minder als ik ze omhoog leg. nu heb ik gisteren de vk gebeld maar die zag geen rede tot extra controle omdat ik verder geen klachten heb ( ben wel super moe maar dat is al de hele zwangerschap) </p><p>Wat moet ik doen ? toch nog eens bellen of mijn afspraak afwachten van disndag</p>

Ik heb hier geen ervaring mee maar zolang je het niet vertrouwd of je je er niet prettig bij voelt: bellen!

Heb je de mogelijkheid om je bloeddruk ergens op te meten? Als die te hoog is zou het zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn en reden tot medische ondersteuning. 
Dikke enkels hebben is wel echt een zwangerschapskwaaltje en kan gewoon onschuldig zijn, maar in combinatie met een hoge bloeddruk dus niet. Mijn enkels waren ook zo dik en pijnlijk tegen het einde, mijn bloeddruk werd goed in de gaten gehouden, maar er was gelukkig niks aan de hand

Ik zou gewoon weer bellen, als het nu ook je onderbenen zijn en je hebt er druk op staan, zijn je klachten toch verergert.

Ik zou wel zorgen dat je bloeddruk nu elke paar dagen even gemeten wordt. Misschien ken je iemand met een apparaat dat je even mag lenen zolang? 
Verder als je je anders gaat voelen, ziek, slap, duizelig, pijn in je bovenbuik, hoofdpijn, misselijk. Direct! de verloskundige bellen.