Vocht vasthouden

<p>Bijna 31 weken zwanger en ontzettend veel last van vocht vasthouden. Geen dikke enkels, handen en gezicht etc. Maar de hele dag een tintelend/ doof gevoel in m’n vingers, het gevoel alsof ik m’n ‘telefoonbotje’ in m’n elleboog heb gestoten en strekken en buigen van m’n vingers voelt alsof ze gekneusd zijn. </p><p>Iets kleins vastpakken gaat soms niet eens en langer dan een minuut in dezelfde houding met m’n armen doet gewoon zeer! Er is natuurlijk altijd een kans op zwangerschapsvergiftiging, maar al controle gehad en alles is meer dan prima dus vooral ongemakkelijk. De vk heeft geen andere tips dan wisselbaden om de doorbloeding te verbeteren en fysio, maar drie weken verder en het wordt alleen naar erger en ondertussen ook pijnlijk!! </p><p> </p><p>Heeft iemand dé tip die wel helpt of kan iemand me zeggen of het nog op gaat houden voor ik een keer ga bevallen? Hoog houden, koelen, wisselbaden, fysio, veel drinken, rustiger aan doen etc. zijn het niet. Zat er straks gewoon een potje om te janken... alleen het idee al dat het nog warmer gaat worden...</p>
 
Waarschijnlijk het carpaal tunnel syndroom. Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschap. Vocht is inderdaad de oorzaak. Waarschijnlijk tintelen je vingers van duim tot en met middelvinger en je ringvinger en pink iets minder? Ik ben naar medipoint geweest en heb daar een spalk gekocht. Dan heeft je pols de beste houding waardoor je er minder of geen last meer van hebt! Na je bevalling moet het weg zijn of langzaam weg trekken! Ik had er alleen snachts last van omdat ik dan niet door had in welke houding mijn pols zat. 
 
Succes! Hopelijk heb je hier iets aan
 
Terug
Bovenaan