Ook hier een kampioen in vocht vasthouden. Eigenlijk alleen in onderbenen/ enkels en handen, maar wel zoveel dat ik me ook zorgen maakte. Vooral omdat ik ook last kreeg van tintelingen. Heb de vk gebeld en moest naar het z’huis voor bloed- en urineonderzoek en een hartfilmpje. Bloeddruk eerder te laag dan te hoog. Alles in orde. Moest bellen als het erger werd, hoofdpijn kreeg (gevoel band om het hoofd) of wazig ging zien. Week later weer, voelde me echt niet goed maar gelukkig weer niks... Kreeg al snel weer hoofdpijn en voelde me gewoon beroerd, wilde eerst niet bellen, op aandringen van een vriendin toch gedaan en toen was m’n bloeddruk verhoogd. Wil nog niks zeggen en de baby doet het goed, ik kreeg alleen medicatie voor de bloeddruk. Voel me echt stukken beter al zijn m’n voeten en enkels nog steeds ‘dik’ en tintelen m’n vingers nog.
Ik voelde me echt bezwaard om voor de derde keer te bellen, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Met deze temperaturen is rond deze termijn vocht vasthouden heel normaal, maar bel als je heg niet vertrouwd of meerdere symptomen krijgt van zwangerschapsvergiftiging!
Voeten hoog, veel drinken, koude voetenbadjes en evt. fysio... al helpt dit bij mij niks :-(