Vocht vasthouden

<p>hallo dames,</p><p> </p><p>nu inmiddels bijna 26 week zwanger en begin nu flink vocht vast te houden.. schoenen zitten niet meer lekker en mijn ring past niet meer. Nu heeft mijn moeder bij beide zwangerschapsvergiftiging gehad, en maak ik er een grote kans op. </p><p>Sinds vanavond ook wat licht in het hoofd en niet helemaal fit gevoel.. tot nu toe heb ik een hele lage bloeddruk gehad tijdens de zwangerschap. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? </p><p> </p><p>Liefs </p>

Hoi. 
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heel veel vocht vastgehouden. Dit was geen zwangerschapsvergiftiging gelukkig.
Ik dronk heel veel water en thee en at heel veel meloen en komkommer in een poging het af te voeren. Helaas hielp het allemaal niet.
Als je het niet vertrouwt, altijd je verloskundigen bellen. Alleen zij of je huisarts kunnen hier een antwoord op geven.
Succes!
Liefs Maaike 

Hallo ik heb ook tijdens mijn zwangerschap vocht vast gehouden. Zoals hierboven staat veel thee en water drinken en in bed lag ik met een kussen onder mijn voeten wat mij heel erg heeft geholpen. Ik heb geen zwangerschapsvergiftiging gehad.  Als je je ongerust voelt de verloskundige bellen daar zijn ze voor. Liever een keer te veel dan te laat.

Succes
Nicky

Ook hier een kampioen in vocht vasthouden. Eigenlijk alleen in onderbenen/ enkels en handen, maar wel zoveel dat ik me ook zorgen maakte. Vooral omdat ik ook last kreeg van tintelingen. Heb de vk gebeld en moest naar het z’huis voor bloed- en urineonderzoek en een hartfilmpje. Bloeddruk eerder te laag dan te hoog. Alles in orde. Moest bellen als het erger werd, hoofdpijn kreeg (gevoel band om het hoofd) of wazig ging zien. Week later weer, voelde me echt niet goed maar gelukkig weer niks... Kreeg al snel weer hoofdpijn en voelde me gewoon beroerd, wilde eerst niet bellen, op aandringen van een vriendin toch gedaan en toen was m’n bloeddruk verhoogd. Wil nog niks zeggen en de baby doet het goed, ik kreeg alleen medicatie voor de bloeddruk. Voel me echt stukken beter al zijn m’n voeten en enkels nog steeds ‘dik’ en tintelen m’n vingers nog. 
Ik voelde me echt bezwaard om voor de derde keer te bellen, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Met deze temperaturen is rond deze termijn vocht vasthouden heel normaal, maar bel als je heg niet vertrouwd of meerdere symptomen krijgt van zwangerschapsvergiftiging! 
Voeten hoog, veel drinken, koude voetenbadjes en evt. fysio... al helpt dit bij mij niks :-( 

Dank jullie voor je reactie..
ik heb morgen afspraak staan bij verloskundige en ben ook benieuwd naar mijn bloeddruk..
helaas heb ik af en toe last van band gevoel bovenbuik en laatste dagen hoofdpijn.. omdat we morgen heen moeten wacht ik dat af..

Terug
Bovenaan