vocht vasthouden ???

sorry deze vraag is al vaaaak gesteld deze en afgelopen week maar niet zoals ik m bedoel
mijn tante vroeg net aan mij of ik soms vocht vast houd ik zei kan best ik weet het niet want ik weet niet of pijn moet doen of wat dan ook dus mijn vraag is hoe weet je of je vocht vast houd ??
 
Ik merk het bij mezelf aan m'n enkels. Aan het einde van de dag zijn die verdwenen (geen grapje!). Er zit dan zoveel vocht rond m'n enkelbotjes dat je de botjes niet meer kunt zien.
Nog een tip: Druk met je vinger in je huid (best hard) aai vervolgens over die plek. Zit er een kuiltje? Dan houd je vocht vast.
Ik heb er overigens verder geen last van. Geen jeuk of pijn ofzo. Schijnt wel voor te kunnen komen.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

Groetjes,

Isabella
 
hallo yvonnie,

als je vocht vast houd ,zie je meestal dat je voeten ,benen of handen gaan opzwellen.
ik kan nu mij ringen niet meer om en veel schoenen pas ik ook niet meer.
heb de hele dag last van dikke voeten en hoe meer ik doe des te erger wordt het .
het is nu zelfs zo dat het inderdaad zeer gaat doen net of ik her en der blauwe plekken heb zitten.

groetjes ilonka
 
bij mijn vorige zwangerschap hield ik de laatste maanden ook behoorlijk vocht vast en dat merk je zoals hierboven. Enkels verdwijnen, schoenen gaan steeds strakker zitten, ringen die niet meer afgaan, een horloge dat gaat knellen etc.
 
hoi yvonnie.
ik hoe volgens mij zelf nog geen vocht vast, maar volgens mij krijg je dan dikkere voeten en lijken je enkels zeg maar weg te gaan. je krijgt je schoenen moeilijk aan en uit. en dat je bijvoorbeeld aan je vingers je ringen niet meer af krijgt.
verder kan je een beetje een gezollen gezicht hebben enzo...
maar als je er allemaal geen last van hebt, denk ik niet dat je vocht vasthoud.
groetjes van sandy
 
Terug
Bovenaan