vocht vasthouden

Hallo,

Ik ga momenteel mijn 40ste week in en ik houd veel vocht vast. Ik heb erg dikke enkels en mijn vinders voelen strak en dik aan.
Ik doe niets anders dan met de benen omhoog zitten, weinig suiker en zout eten maar niets blijkt te helpen.
Ook eet ik veel selderij.
Wie heeft er nog enkele tips om de laatste dagen een beetje behoorlijk door te komen. Het veel te warme weer helpt ook niet echt mee.
 
Ik heb geen andere tips dan de dingen die je al doet, behalve dat bij mij een koud voetenbad ook nog wel eens wat verlichting geeft.

Sterkte,

N.
38 wkn en ook veels te dikke voeten: auw!
 
water drinken, tot je er bij wijze van spreken gek van wordt. Ik hield ook zoveel vocht vast, dikke enkels en helemaal stijf met lopen enzo. Sinds ik zoveel water drink, eigenlijk constant. Rond de vier liter op een dag, naast de melk en de rest wat ik aan vocht binnen krijg. En m'n enkels zijn zelfs weer helemaal normaal. Ik weet niet of het voor iedereen werkt, maar je kunt het allicht proberen. Suc6 nog allemaal!
 
Er is nou echt helemaal niks aan te doen. Ik heb het nagevraagd by de gynaecoloog want ik heb er al weken last van en met die hitte is het nog erger. Volgens de arts is er echt niks aan te doen.

Ik heb ook al mijn benen hoog constant, drink veel water, koude badjes, niks helpt gewoon. Je bent er bijna, nog even volhouden!

groetjes, Jane

ps zo'n koud voetbadje is wel heel lekker ondanks dat het niet tegen de zwelling helpt.
 
hoi

om te voorkomen dat het erger wordt masseeer ik minstens twee keer oer dag mijn voeten.
eerst rondjes draaien met de enkels (kan natuurlijk de hele dag door als je toch met je voeten omhoog ligt) en dan een been over je knie, met de hand draaien, je tenen wat heenenweren (knakt lekker!) en dan de onder kant van de voeten masseren.
mij doet lopen soms pijn, alsof die vochtophoping juist ONDER mijn voeten zit,. niet zo lekker.
en inderdaad ook tintelingen

maar goed, dit was een truukje van de gym en de juf zei al dta t niet je klachten echt zal verminderen, hooguit erger voorkomen. ik heb er nit in extreme mate last van, maar gewoon wat opgezette pootjes.
 
Terug
Bovenaan