Vocht vasthouden

Hai ik ben nu 31 weken zwanger en begin al aardig wat vocht vast te houden. Vooral in mijn benen maar ook in de schaamstreek, wie herkent dit en wat kan je er het beste aan doen?

 
Hoi Mieke,
ik ben ook 39 weken zwanger en heb er al een heel tijdje last van. Het voeteneind van je bed iets omhoog zetten wil wel helpen en zo vaak mogelijk je benen omhoog inderdaad, verderc niet te veel zout eten. Wel verstandig om het gewoon even aan de verloskundige te melden ivm met eventuele hogere bloeddruk, maar verder is het een heel normaal verschijnsel van je zwangerschap. Dus nog even volhouden! Succes met je zwangerschap!
 
Vrij weinig helaas. Je kunt proberen zo zoutloos mogelijk te eten, zout houdt nl. vocht vast. Let daar dus ook op bij mineraalwater. Het ene bevat meer zout dan het andere.


Groetjes en nog een fijne zwangerschap.
 
Ja had ik ook bij mijn eerste. Stom he...zo'n opgezette schaamstreek...hihi.
Je kan er weinig mee, maar bleekselderij en peterselie werken enigszins vochtafdrijvend. Lekker in sapjes alsje een sapcentrifuge hebt.
Sterkte ermee!!
 
Vocht in de schaamstreek heb ik ook. Rare gewaarwording. SOms is het wat minder/weg, maar ineens is het er weer. Heb er gelukkig geen last van, maar heb er ook geen oplossing voor.
 
Veel water drinken, vochtafdrijvende dingen proberen te eten, zoals bleekselderij en ik dacht ook radijs.

Ik heb wel een tip voor je, mocht het ook in je handen komen:

Dit had ik dus heel erg, werd 's nachts wakker van de pijn, moest dan uiteraard ook naar de toilet, maar kon dus niet naar beneden omdat ik de trapleuning niet vast kon houden. Mijn handen moest ik eerst een soortje 'uitslaan' omdat ze zo pijn deden en sliepen van het vocht.

Wij zijn niet in het bezit van een bed waarbij het hoofdeinde omhoog kan, dus hebben wij toen een kussen onder het matras gelegd. Hierdoor lig je toch hoger, maar zit je niet met je nek en rug in zo'n kromme bocht.

Veel succes ermee!
 
De fysiotherapeute (die ook oedeembestrijding doet) adviseerde me om eens een fruitdagje in te lassen, en je avondeten proberen zoutloos te koken. Ik heb het gisteren gedaan , en moest vannacht wel 4x een hele grote plas. in mijn gezicht lijkt het wel wat minder, maar mijn handen en voeten zijn nog steeds dik. Nou ja, het blijft behelpen dus. Wat ik niet begrijp, is dat ik er 2x zo vet uitzie, maar in gewicht niet toegenomen ben.
Groeten,joke
 
Terug
Bovenaan