Vocht vasthouden

Wie heeft er ook last van vocht vasthouden? Ik heb dit sinds een paar weken in lichte mate en vandaag werd ik ineens wakker met enorm dikke voeten en enkels, terwijl ik expres al met een kussen onder mijn voeten slaap. Ik vind het maar niks en ben er helemaal niet blij mee, vooral omdat ik wel eens heb gehoord dat dat kan betekenen dat je een hoge bloeddruk hebt gekregen.
Ik schijn verder ook al een hele grote baarmoeder te hebben naar verhouding, met een groot kind en veel vruchtwater en ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken!
Heb toch maar de vk gebeld daarstraks en die gaf me de indruk dat ik een beetje een zeur ben, maar ik maak me gewoon zorgen! Ze zei, doe je benen omhoog (alsof ik daar nog niet opgekomen was) en veel drinken. O ja, en het zou ook wel komen doordat het mooi weer was. Wat heb ik daar nou aan? Dat had ik zelf allemaal ook nog wel kunnen bedenken.
Misschien is het ook allemaal niks, maar hoe moet ik dat nou weten? Ik ben nog nooit zwanger geweest en heb nu wel ineens allemaal kwalen die ik nog nooit eerder heb gehad. Dus voor mij is het allemaal nieuw!
Sorry voor mijn geklaag hoor maar ik moest het even kwijt. Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen!
 
Hoi,

Ik weet niet hoe ver je bent, maar aan het eind van de zwangerschap is het heel normaal als je vocht vasthoudt. Probeer inderdaad veel water te drinken, probeer wel te blijven bewegen en let een beetje op met zout eten. Enige tips die ik voor je heb...

Succes, Michele
 
Hoi Hoi,

Ik ben al vanaf het begin van mijn zwangerschap gaan minderen met zout. Het eten zonder zout een geen dropjes, chips en worst ed. Vanaf vorige week (week 35) mag ik helemaal geen zout meer hebben. Er is al gebleken dat ik heel veel vruchtwater heb. Ik hou nu nog ondanks dat ik haast geen zout meer binnen krijg nog steeds heel veel vocht vast. Ik kan mijn scheenbenen bijv 1 cm   indrukken dan blijft er een hele kuil achter.
Het is gewoon iets wat bij de zwangerschap hoort. Alleen als je bloeddruk omhoog gaat dan is er reden voor paniek. Omdat ik nu toch op het laatste loop wil de huisarts me vaker zien. Beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig.
De tip die ik kreeg was toch wel heel veel in beweging blijven. Als je zit zachtjes met de benen wiebelen zodat ze toch in beweging blijven. Met de enkels rondjes draaien.

Verders zullen we het ermee moeten doen. Ach we doen het voor een goed doel. Als de kleintjes dadelijk geboren zijn zullen we ongetwijfeld heel veel naar de wc moeten.

groetjes aafje
 
Hoi suzanne heb dus hetzelfde probleem hoor.
Zeer dikke enkels pfffffffff geen enkels meer dus en mijn voeten lijken ineens platvoeten haha geen gezicht dus,als ik loop dan voel ik het gewoon blubberen dus.
heb zelf ook een grote baarmoeder en hou veel vruchtwater vast maar bloeddruk is wel goed.
Ikzelf heb dus een dekbed onder het matras liggen ja wel hoog maar goed vocht moet toch weg of niet.
Maar zodra ik uit bed kom loopt het vocht weer hoor weinig aan te doen dus ja voeten omhoog maar voor mij moeilijk want heb er al 2 rondhuppen dus.
ben dus 38 weken zwanger.
Tja drop zo min mogenlijk en zout ook gebruiken maar dat deed ik ook al hoor denk dat het ook een kwestie van aanleg is en tja ik heb daar geen geluk mee.
denk maar zo is voor een goed doel daarna word het minder hoor.
Hoeveel weken ben je dan???????

Dus voetjes omhoog zodra het kan oke
liefs claudia
 
Hoi! Nou het is in ieder geval duidelijk dat ik niet de enige ben... Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nu bijna 32 weken zwanger en ik begrijp dat als je pech hebt, je hier de rest van je zwangerschap mee kan rondlopen...??? Mmm, fijn vooruitzicht! Het ziet er ook inderdaad enorm charmant uit! Maar ja, jullie hebben gelijk, het is allemaal voor een heel goed doel!
Maar dat is nou ook juist waarom ik me zorgen maak. Ik had dus begrepen dat vocht vasthouden een symptoom kan zijn van zwangerschapsvergiftiging ofzo, en dat kan dan weer slecht zijn voor je kind. Kijk als het nou alleen om mijzelf ging, vond ik het nog niet eens zo belangrijk! Maar het gaat toch ook om de gezondheid van die kleine? Dus ik vond het wel jammer dat die verloskundige zo reageerde alsof ik me aanstelde.
Maar succes allemaal nog met jullie zwangerschappen!

Groetjes, Suzan
 
Terug
Bovenaan