vocht vasthouden

Hoi!

Ik dacht echt dat dit zwangerschapskwaaltje vooral in de zomer voorkwam, maar ik houd dus echt veel vocht vast!!!!
Mijn enkels zijn gewoon WEG!!!!!!!!!! Mijn voeten/enkels/kuiten voelen de hele dag aan alsof ik een halve marathon heb gelopen en mijn vingers voelen aan alsof ze de hele nacht verkrampt zijn geweest....
Ga dus regelmatig met de beentjes omhoog op de bank zitten (best rot, want mn man werkt zich een ongeluk -we zijn aan het verbouwen- en ik zit daar maar op de bank te zitten....).

Mijn bloeddruk is gelukkig bij elke controle goed, dus ben niet bang voor zwangerschapsvergiftiging.
Ik gebruik eigenlijk zowiezo al weinig zout in het eten, dus daar kan het ook niet echt aan liggen.
(ben wel de laatste tijd gek op rijstwafels... misschien daar wat mee minderen want daar zit ook zout op he?)

Weet iemand nog andere tips tegen vocht vasthouden??

Groetjes, Mickje
(38 weken en 1 dag)

Hai,
Ik ben 22 weken en kan mijn trouwring nu al niet meer dragen vanwege vocht. De tips die mijn verloskundige mij gaf was inderdaad minder zout (het liefst geen), minder fruitdrankjes en meer bewegen. Ik heb me hieraan gehouden en het heeft mij geholpen. Ik ben gek op fruitdrankjes en dronk veel pakjes per dag. Ik drink nu alleen water en groene thee van zonnatura ( even reclame maar het is   wel de beste). Ik loop elke dag een blokje om. Is heerlijk. Deed ik ook te weinig. Ik merk meteen verschil. Kan zelfs mijn trouwring weer om. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Naima
PS: rijstewafels zou ik als ik jou was laten want die zoren er ook voor dat je vocht gaat vasthouden. Ik weet toevallig dat je ze moet eten als je diaree hebt.

Ik ben nu 35 weken en heb er ook last van, en het komt omdat je in de laatste weken zit :)

Voeten omhoog, water drinken.

Mijn vk zei dat minder zout eten of zoutloos geen verschil maakt met vocht vasthouden.

succes!

oh ja, zonnatura is niet de beste thee.. wie zegt dat ?

Hoi,

Ook ik  hield bij de 1ste veel vocht vast en dat was in de winter.Het liep van mijn knieën recht naar beneden. 3 Dagen na de bevalling stond ik onder de douche en keek heel verwonderend naar mijn weer zichtbare enkels en vond mijn benen zo raar dun, hahahaha.
Ben nu 29 weken zwanger en wordt met dikke vingers wakker, maar dat trekt op de dag weer weg en mijn benen worden juist gedurende de dag weer dik, zodat mijn sokken er zo lekker in staan s'avonds. Mijn laarzen gaan ook  niet meer helemaal dicht
Het enige wat helpt is je benen blijven bewegen, veel water en (groen) thee drinken en minder zout.
Goede oefening voor de benen is met je benen omhoog en dan rondjes draaien met je voeten en fietsbewegingen maken, maar ja is met je dikker wordende buik ook niet altijd even lekker.

veel sterkte ermee

Evelien,

Heel herkenbaar wat je schrijft - dat van de sokken enz.
Smorgens zitten me schoenen te wijd en loop van de dag moet ik ze uittrekken (was tenminsten toen ik nog werkte).

Waarom vind jij dat alleen groene thee goed is?

Terug
Bovenaan