vocht vasthouden..

Hallo dames,

Ik zit met een probleempje, ik ben 18.4 wk zwanger, maar ik hou sinds een weekje of 2 ontiegelijke veel vocht vast in mijn voeten en onderbenen,
Ik drink toch wel genoeg. Zijn er meer dames die hier al zo vroeg in de zwangerschap last van hebben??

en de verloskundige zegt dat ik er weinig aan kan doen maar wel in de gaten moet houden..

iemand tips of advies??

Liefs as juli mama

Wat vervelend dat je daar nu al last van hebt!

Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap wel gehad, maar dat was ook pas later. Ik heb toen wel zwangerschapsvergiftiging gekregen.

Je vk houdt het in ieder geval in de gaten en er is inderdaad weinig wat je er aan kunt doen. Heel veel sterkte hoor! Ik weet dat het zwaar is met al dat vocht, met name in je voeten zo vervelend!

Groetjes, Marisa

Hey hoi,

Ik ben 16.2 weken zwanger en heb ook al last gehad van vocht in de benen. Had ik in de vorige zwangerschap ook al heel vroeg.
Ik heb een latte bodem op bed die ik kan verstellen, het achterste stuk zet ik dan net iets hoger als de rest. Bij mij helpt het heel goed. Als je op tijd de benen omhoog doet...   ( OOK overdag) kun je er minder last van hebben.

Als je geen verstelbare lattebodem hebt kun je ook een boek ofzo onder je matras leggen.

Heel veel succes ermee, want is echt niet plezierig je moet nog wel ff.

Groetjes bekker

Wat vervelend dat je daar nu al zo'n last van hebt. Ik had geen idee dat dat al zo vroeg in de zwangerschap kon gebeuren. Kun je geen steunkousen aan laten meten op recept van de verloskundige. Oudere mensen krijgen toch ook vaak steunkousen als ze vocht vasthouden in de benen. Steunkousen zijn natuurlijk ook niet alles maar je moet nog zo'n eind tot de 40 weken.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan