Vocht vasthouden

Ik heb vandaag echt wel dikke voeten. En ik heb al een week of 2 voor de zekerheid mijn trouwring afgedaan.
Ik heb nog wel enkels, maar ze zijn wel erg dik vandaag vind ik. Ik denk dat het maar goed is dat ik straks verlof heb. Want als dat zo doorgaat heb ik niet echt meer schoenen die ik aan kan.
Hebben jullie hier ook al last van?
Ik hoop niet dat het met mijn bloeddruk te maken heeft. Krijg je dikke voeten van een hoge onderdruk of van een hoge bovendruk?
Ik kan me echt van alles in mijn hoofd halen. Dus ik zie dikke voeten en meteen gaan alle nare/ erge dingen door mijn hoofd in plaats van dat het normaal is om tijdens de zwangerschap vocht vast te houden.

Liefs,

Enkels? Mmm, duie had ik ooit. de mijne lijken nu op die van Shrek! Ongelofelijk.... Middagje administratie verwerkt, veel zitten natuurlijk. Wil mn laarzen aan doen om even naar de winkel te gaan, krijg ik de rits bijna niet dicht! Het zijn laarzen met een extra grote schachtwijdte ivm mijn al reeds poezelige pootjes. Begin december waren ze nog te ruim... En wat zegt de gyn? 'Ja, hoort erbij he. Jij wilde zwanger worden, dus alle kwaaltjes moet je maar voor lief nemen.'. Hij heeft gelijk maar een beetje medeleven zou fijn zijn...

hoi,

ook ik heb sinds een week last van vocht en mijn ringen vast afgedaan ook aangekaart bij de vk en het is heel normaa lmijn bloeddruk was ook nog prima 60 om 100 tot nu toe alleen in mijn handen van de enkels(nog) geen last hopen dat het niet veel erger wordt en goed blijven drinken vooral water groetjes loes ( 35+1 weken)

Hier ook dikke enkels/voeten en vingers.... Ik had mijn ring al afgedaan. Ook mijn bloeddruk was prima, dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Vind het vooral vervelend met laarzen en mijn vingers doen soms een beetje lastig...

Ik heb er nog geen last van maar wel vroeg de verloskundige vandaag omdat mijn bloeddruk onder 85 was of ik last van vocht had in mijn enkels en handen (dus ik denk dat het toch te maken heeft met een hogere bloeddruk??)

Hoi,

Ik ben eigenlijk van het maartforum, maar lees hier ook vaak mee.
Ik hou ook ontzettend veel vocht vast. Enkels?? Ik kan me niet heugen wanneer ik die voor het laatst heb gezien. Zei gisteren nog tegen me man dat ik me net een kamerolifantje voelde.
Maar vocht hoeft niet altijd met je bloeddruk te maken hebben hoor. Ik heb een keurige bloeddruk van 100/60. De hele zwangerschap al. Bij me vorige zwangerschap ook gehad al dat vocht en toen had ik zelfs een lage bloeddruk. Advies wat ze me gaven was, veel drinken en de voeten omhoog leggen. Pas als ik andere klachten kreeg zoals hoge bloeddruk, vocht vasthouden en erge hoofdpijn, dan hielden ze het extra in de gaten en moest ik optijd aan de bel trekken. Dus Ik zou me niet te veel zorgen maken, maar als je het niet vertrouwd, moet je het gewoon even met je vk of gync overleggen.

Groetjes marielle 37w2d maartforum

yep, hier ook lekkere dikke benen, voeten, enkels en vingers. Ook ik heb mijn ringen maar afgedaan. Trouwring heb ik nu aan een kettinkje om mijn nek, kan hem toch niet helemaal wegleggen, hahaha.

Terug
Bovenaan