Vocht vasthouden

Hoi lieve meiden,

Nog even een vraagje, ik hield tijdens mijn zwangerschap enorm veel vocht vast, waarvan ik het overgrote merendeel snel na de bevalling kwijt was (ben al 20 kilo lichter na 3 weken). Ik ben alleen nog niet alles kwijt volgens mij, want ik heb gisteren pas met moeite mijn trouwring weer omgedaan. Ik heb dus nog wat vocht in mijn vingers en ik merk ook dat mijn schoenen iets strakker zitten dan voorheen (je hoort me niet mopperen, ik ben allang blij dat ik ze weer pas!). Ik vroeg me af hoe lang het duurt voor je echt alle vocht kwijt bent, hebben jullie daar ervaring mee?

Heb nl. een mooie ring gehad van manlief voor de geboorte en die kan ik dus al 3 weken niet om... grr... mijn trouwring lukt dus net weer, de nieuwe ring is dezelfde maat, maar linkerhand is kennelijk nog wat dikker (terwijl die normaal dunner is).

Nou ik hoor 't graag, ook als jullie 'vochtafdrijvende tips' hebben!

x

Balen dat je nog vocht vast houdt. Hier heb ik gelukkig in mijn zwangerschap helemaal geen last van gehad.
Maar ik heb wel wat tips:

heeeeel veel water drinken. Klinkt gek, omdat je juist van het vocht af wilt. Maar het schijnt echt te werken.
En op je linkerzij slapen. Op één of andere manier werken je nieren dan beter en kunnen die het vocht goed afvoeren.
Ik heb deze tips gelezen in diverse zwangerschapsboeken. En ik heb trouw veel water gedronken en de laatste maanden voor de bevalling alleen op mijn linkerzij geslapen. Ik weet niet of dit de reden is dat ik geen vocht heb vastgehouden. Maar omdat ik er geen last van had, zouden deze tips wel eens de reden kunnen zijn. Dus het proberen waard!

Sterkte ermee.

Liefs Maartje

helaas bjorn word wo 6 weken en ik pas mn ringen en mn schoenen nog langer niet....
ook vocht (en nog steeds een mega hoge bloeddruk)

veel thee drinken, fruit dagen houden en sellerij blijkt ook te helpen.
bij mij werkt het geen van alle maar dat komt wel goed....

succes

Ik ben ook nog niet alles kwijt, bijna 6 weken na de bevalling, ik zweet ook nog steeds behoorlijk 's nachts.

Veel water en goed bewegen, da's het enige dat bij mij lijkt te helpen. Ow, met goed bewegen bedoel ik niet alle hoeken van de sportschool gebruiken maar vooral veel wandelen in een flink tempo, zodat je net niet buiten adem begint te raken.
Enneh, van die ubercharmante steunkousjes... Hielpen bij mij goed, de Hema heeft ook mooie zwart-glanzende.

Succes!
Ps; mooie cadeau trouwens!

X
Evje

Ik ben ook nog niet al het vocht kwijt, laarzen zitten nog behoorlijk strak (maar ik kan ze gelukkig wel weer aan!) Mijn trouwring kan ik nog niet om.

Ik heb trouwens opeens veel exceem aan mijn handen. Voor de zwangerschap ook wel iets last van de gehad, maar 2 weken na de bevalling opeens op al mijn vingers tegelijk. Heel vreemd en irritant.

vervelend meid! ik hoop dat je er snel vanaf bent (en de anderen met jou).

ik hield niet heel veel vocht vast, maar datgene wat er zat is bijna verdwenen (5 weken na Bevalling).
ik zweet 's nachts vooral veel, verder heb ik er niks voor gedaan.

volgens mij is geduld vooral belangrijk hoe irritant dat ook is. een vriendin van mij was het pas na een paar maanden kwijt. niet echt opbeurend, maar ik wil maar aangeven dat het vanzelf goed komt.

leuk cadeau trouwens. ik kreeg een mooie ketting voor de 'geleverde arbeid' hihi. moest het wel zelf aandragen, maar hij heeft wel geluisterd haha.

sterkte enne die ring gaat passen! mooi doel, toch?

Ik zweet 's nachts ook veel! Wordt soms echt behoorlijk klam wakker, terwijl ik dat normaal niet zo heel erg heb. Nou op hoop van zegen dan maar, hihi!

Ach en ik ben nog maar 3 weken geleden bevallen, moet misschien ook wat meer geduld hebben... is niet mijn sterkste kant ;-)

Maar ja, ik ben dan ook een soort ekster en dol op sieraden, ik wil die ring dus gewoon om! Inderdaad een supercadeau, ik had manlief ook wel aan het begin van mijn zw.schap 'geinstrueerd' dat ik vind dat een cadeautje er wel bij hoort na de bevalling... hahaha... Dat VIND ik ook gewoon ECHT!

Terug
Bovenaan