vocht vasthouden

ik ben as vrijdag 30 wk zwanger
en nu krijg ik smorgens vroeg al dikke enkels..
wie heeft er tips zodat dit niet erger word
en by the way...
hoe kom je hier eigenlijk aan?
word het naar mate de zw vorderd ..erger??

heb er nu eigenlijk pas last van..
maar eerst was het aan het eind van de dag
en nu is het al smorgens na een uur uit bed te zijn..

verder lekker genieten van die kleine in mn buik..
heerlijk...elke dag dat drukke geschop en gespeel in mn buik..
zal het straks wel missen!!!
 
Ik zou het ook niet weten (lekker zo'n antwoord waar je niks aan heb) maar heb er zelf ook last van en ook bij mijn andere zwangerschappen last van gehad.

Ik ging toen met de benen omhoog dat is een beetje het enige wat ik eraan deed, nu ben ik 15 weken en zie ik de eerste afdrukken van mijn sokken er al opstaan, dus ben benieuwd.

 
Veel water drinken werd mij toen die tijd geadviseerd door de verloskundige.. ik moest zelfs bijhouden hoe veel ik dronk.. minimaal 1,5 liter per dag.. een glas of 8? sterkte!
 
Inderdaad het enige wat je kunt doen is je benen omhoog leggen (het beste, zodat ze boven je hart liggen...dus languit).
En veel water drinken, zodat op die manier meer vocht afgevoerd wordt.
Vaak zeggen ze dat het naarmate het einde vordert wel meer hebt, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over jouw persoonlijke situatie.
Heb al n tijd last van mn benen, maar gisteren stonden mn voeten ook ineens stijf! :-S
Niet te lang staan, lopen helpt weer wel....

sterkte ermee!
 
thanx voor de tips,
hahahah maar werk nog hele dagen
en kan moeilijk dan met mn benen in de lucht gaan liggen hahahahaa
zullen mn andere collega,s en werkgever niet echt waarderen..

drinken doe ik zat, hahaha wel meer dan 8 glazen per dag
dus aan de drank ligt het niet,

ik heb dit pas de laatste 2 wk,
dus valt dan nog wel mee
als sommige het idd al hebben na 15 wk..
sterkte en idd succes

hoorde net dat een zoutarm dieet een oplossing kan zijn,
tja as maandag naar de vk, dus maar ff navragen dan..
 
Als je op je werk je benen niet omhoog kunt doen, doe het dat later als je thuis bent kussen onder je benen languit op de bank.. ook een kussen onder je voeten tijdens het slapen kan helpen...

Veel drinken, en blijven bewegen.....

 
Ik kom net bij de verloskundige vandaan en heb dit probleem even voor gelegd.. Ben 36 weken zwanger en hou giga veel vocht vast...

Zij adviseerd om zo veelmogelijk in beweging te blijven, zodat alles blijft doorstromen in je lijf en als je zit dan je benen wel hoog te leggen... Maar de nadruk lag toch wel op het in beweging blijven!

Brandnetel thee werkt ook vochtafdrijvend!
 
Ik ben een lopend michelin poppetje geworden en dat was al vrij snel in de zwangerschap (nu 31 weken) en het wordt alleen maar erger. Tenminste bij mij dan dus dat is per zwangere vrouw ook weer verschillend. Ik beweeg genoeg, drink meer dan nodig, leg de voetjes omhoog wanneer ik eindelijk op mijn kont zit, maar eerlijk is eerlijk....het helpt een beetje en niet een beetje boel dus ach.....

Grappig dat Betty advies heeft gekregen om zoveel mogelijk in beweging te blijven, want ik moest juist vanwege de ook hogere bloeddruk rustiger aan gaan doen! Zo zie je maar weer dat er nog veel vraagtekens zijn bij bepaalde onderwerpen.

Ik denk dat je gewoon je eigen lijf moet volgen. Als je echt doodmoe bent ga dan niet rennen! Neem rust en wanneer de enkels lijken op te zwellen voordat je nog maar de dag bent begonnen, misschien eerst even douchen voordat je de dag gaat beginnen in plaats van aan het einde van de dag bijvoorbeeld. Het blijft een wonder allemaal en de één heeft amper een buik en heeft nergens last van, de ander die heeft negen maanden haar hele leven op de kop moeten gooien vanwege de veranderingen dus ja.......

Ik zou het advies van de verloskundige opvolgen en mij geen zorgen maken. Het kan erger worden, maar het hoeft niet......let gewoon op signalen van jouw eigen lichaam.

Succes, sterkte en misschien shopse (ik moest andere schoenen kopen vanwege te dikke voeten, haha)
 
Terug
Bovenaan