Vocht vasthouden

Hoi,

wie van jullie houdt ook zo enooooorm veel vocht vast. Ben in no-time paar kilo aangekomen en dat lijkt allemaal vocht, dikke handen, enkels en voeten, zoooo erg dat ik niet eens mijn schoenen of slippers pas...dus mijn moeder heeft vandaag van die verschrikkelijke croqs gekocht en die pas ik wel..tsja moet toch wat..

Bekkentherapeute heeft gister al voetreflex massage gegeven, maar ik ga hier echt niet meer van plassen. Handen en voeten doen gewoon zeer zo dik zijn ze!

Hoop dat iemand nog tips heeft, als ik zit of lig doe ik mijn benen al in de lucht, alhoewel dat steeds moeilijker wordt ivm dikke buik en bekkeninstabiliteit..

gr Yosha

Hoi hoi,
Ik heb niet echt tips voor je maar zou iig even je vk op de hoogte stellen.
Miss een reden om je bloeddruk in de gaten te houden.
Ik heb er zelf weinig last van, alleen savonds een beetje, dan doe ik ook wel echt schoenen en sokken uit omdat het naar voelt maar het doet geen pijn.
Hopelijk wordt het snel wat minder.
Succes!

Liefs Ilona

Vooral water blijven drinken, koffie, cola etc laten staan. Ik merk als ik weinig (puur) water drink maar wel thee en sap enzo ik toch veel minder plas dan als ik gewoon 2liter water naar binnen klok. Je kan ook venkel thee van zonnatura drinken, is vocht afdrijvend of verse venkel eten. Probeer zo min mogelijk zout, denk er aan dat ook veel zout in pizza, (blik) soep, pastasauzen,drop, chips etc zit.
Je voeteneinde van het bed klein stukje omhoog, bv kussen onder je matras, 5-10cm is echt al voldoende. En op de bank gewoon gelijke hoogte als je knieën en heupen, zou niet echt omhoog doen ivm je bekken.
Voetenbadje evt?
En vooral blijven bewegen, rustig wandelen is beste, ook al is dat niet fijn. Als je gaat stil zitten wordt het in de meeste gevallen alleen maar erger. Dat zie je vaak bij vrouwen de laatste weken voor de bevalling oa omdat ze dan weinig bewegen.
Zoek inderdaad even contact met je verloskundige.
Het verschilt echt per persoon, ikzelf heb er ook niet veel last van.
Succes!

ik zou idd ookde vk bellen,ik hou ook vocht vast en zolang mijn bloeddruk goed is kan het geen kwaad en ja ze hebben mijn ook bovenstaande tips gegeven,meer valt er niet aan te doen..ik heb het als k jou verhaal hoor niet zo erg als jou.
Veel sterkte ermee!

Liefs

Als je zo spontaan veel vocht vast houd is dat indd reden om je vk even te bellen! Brandnetel thee drijft vocht af en zoveel mogelijk met de voeten omhoog. Geen knellende kleding aan en je zout beperken!

is helemaal niet raar. ik heb het ook ineens heel erg. sinds het weer warmer was met koninginnendag. en nu heb ik ook binnen een uur nadat ik wakker ben olifantenvoetjes en mijn trouwring hangt netjes aan mijn ketting.
mijn bloeddruk is perfect. niks mee aan de hand. ik ben ook ineens 4 kilo zwaarder. heel vervelend!!!
probeer eens te slapen met je voeten wat omhoog. leg kussens onder je matras als je geen verstelbare lattenbodem hebt. probeer genoeg te drinken, ga je niet minder vocht van vasthouden.maar je houdt wel je eigen vochtbalans beter op peil.
verder overdag zoveel mogelijk de voeten omhoog leggen. bleekselderij eten is er ook goed voor. ook kun je venkel thee drinken.
er is niet veel tegen te doen, maar het mooie is na de bevalling ben je dit wel heel snel kwijt. bij mijn vorige was ik in 1 week 15 kilo kwijt :). das dan weer een heel positief iets:).

heel veel succes.
groetjes

Thanks meiden, heb vanmorgen ziekenhuis maar gebeld, heb compleet onderzoek gehad, bloed, urine, echo, bloeddruk en CTG...gelukkig alles ok! Maar vk vond ook dat ik nu al wel erg dikke voeten en enkels heb, dus ze snapte mijn angst wel en ze vond het dan ook terecht dat ik had gebeld en bij veranderingen dien ik meteen weer te bellen.

Ik slaap zittend met 3 kussens in mijn rug, handen op kussens naast me (anders knellen ze af) en handdoeken onder matras bij voeteneind...scheelt wel iets maar niet veel. Moet wandelen en rusten met de benen in de lucht goed afwisselen, zout gebruik ik normaal al beperkt, drop mag ik hele zwangerschap niet, dus volgens vk doe ik nu al wat ik zou moeten doen....

Ben opgelucht dat de kwalen alleen vervelend zijn voor mij en niet voor onze baby!

Terug
Bovenaan