Vocht verlies

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben 26 jaar en mijn man en ik zitten inmiddels al weer in ronde 7.
Er spookt al een tijdje de volgende vraag door mijn hoofd, misschien kunnen jullie mij hiermee helpen?
Nadat we geklust hebben verlies ik altijd best veel vocht. Ik weet niet wat het is, zouden het ‘de zwemmertjes ’ kunnen zijn? Is dat niet erg? Zelfs als ik de volgende ochtend naar de wc loop lijkt het wel alsof ik in m ’n broek plas (sorry). Soms denk ik wel eens dat ‘de zwemmertjes ’ niet verder komen dan mijn vagina. Zo wordt je natuurlijk nooit zwanger … Weet een van jullie wat het is en of het normaal is dat je zoveel vocht verliest na het klussen?

Veel succes met zwanger worden.
Groetjes Rosalie

Hallo,

Ik heb precies "hetzelfde" probleem, ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit "normaal" is! Heb het hier met vriendinnen wel eens over en die zeggen ook dat er natuurlijk een heleboel vocht bij de zwemmertjes zit en dat dat eruit loopt, zelfs de volgende ochtend, maar dat dat geen teken is dat de zwemmertjes er ook mee naar buiten komen! Vertrouw daar nu maar even op, zit in ronde 3 dus kan er dan ook nog even vanuit gaan dat de zwemmertjes ver genoeg komen!

Jij ook veel succes!

groetjes

Hoi Rosalie, ik heb thuis het boek 'Zwanger worden' en daarin staat dat het 'kwakje' voor het grootste gedeelte uit vloeistof bestaat en voor 2% uit zaadcellen (dat zijn er dan nog altijd 200 tot 300 miljoen). Het is dus heel normaal dat je vocht verliest. Het is wel handig om zoveel mogelijk binnenboord te houden, dat is waarom sommige boeken aanraden een half uurtje na het klussen te blijven liggen met je benen omhoog of een kussen onder je billen.

Veel succes en groeten, Daisy

Voor zover ik het altijd heb begrepen (maar ben geen dokter dus kan het natuurlijk fout hebben)komt meer dan de helft van de "zwemmertjes" niet verder dan de vagina,deze zwemmertjes sterven dacht ik gelijk doordat het in onze vagina erg zuur is.De rest zwemt lekker verder en hopen dan het eitje tegen te komen.
Als ik na het vrijen gewoon ga slapen en de volgende dag op sta begint het bij mij ook altijd te lopen,is heel normaal(heb het ook even bij een vriendin na gevraagd).
Hoop dat je hier iets aan hebt(en dat het klopt),groetjes

Wat er weer uit komt lopen is sperma en iedere vrouw heeft dit.
Klopt inderdaad wat anoniem hierboven zegt dat meer dan de helft van de zaadcellen sterft doordat de vagina erg zuur is.
Daarom is je cervixslijm rond de eisprong ook zo belangrijk: het zorgt ervoor dat de zaadcellen beter overleven.
Enne over met de benen omhoog liggen: dit is nooit bewezen dat dit helpt.
Maar als je erin gelooft, moet je het gewoon doen.

Ik heb inderdaad ook altijd dat een deel er weer uitloopt. Enerzijds natuurlijk het "kwakje" van de a.s. papa, anderzijds ook vocht van de a.s. mama.

Ik was nu in mijn vruchtbare periode en er loopt helemaal niets uit. Is dat een goed voorteken?

Ik zit in mijn eerste ronde (heb net tijdens vorige menstruatie spiraaltje laten verwijderen), ik vind het wel spannend, want bij de vorige zwangerschappen (4, twee miskramen na 14 weken)) was het direct raak.

Terug
Bovenaan