Vocht voeten

Hoi allemaal,
Ik heb sinds een aantal dagen extreem veel vocht in mijn voeten. Ben van mijn vorige zwangerschap wel gewend dat ik tijdens mijn zwangerschap veel vocht vast houd (met name in de zomer), maar nu krijg ik alleen nog brede slippers aan.
Een vriendin van mij heeft zwangerschapsvergiftiging gehad en dit was een symptoom. Ben daarom wat sneller bang. Houden jullie ook zoveel vocht vast? Ik ben 30 weken zwanger.
 
Hey! Ja ik heb dat al 2 maanden, loop al die tijd al op slippers.. zelfs op de loopband ? Krijg ook geen andere schoen meer aan, zelfs sokken knellen af.

Ik maakte mij om exact dezelfde reden als jij ook zorgen, maar zolang je bloeddruk bij elke controle gewoon in orde is is er niets aan de hand. Het hoort er helaas bij als je in de zomer zwanger bent ( en sommigen hebben er ook last van als het geen zomer is ).
 
Hoii, hier nog iemand met giga dikke voeten (en m'n handen doen trouwens ook lekker mee). Bij mij is het vermoedelijk vooral te wijten aan de warmte. Afgelopen ma tot en met wo was het echt NIET TE DOEN. Dus vermoed dat het er wel bij hoort... Bij twijfel echter wel even verloskundige laten checken op bloeddruk etc. Daar zijn ze voor. ;)
 
Hoii, ik ben momenteel 26 weken zwanger en merk ook echt tijdens de warme dagen dat m'n voeten meteen beginnen op te zwellen en vocht vast te houden. Gelukkig trekt het dan na een nacht slapen weer bij maar in de loop van de dag begint het dan weer. 

Zolang je bloeddruk niet te hoog is, lijkt er niks aan de hand maar als je je er toch veel zorgen om maakt zou ik gewoon de verloskundige even bellen om je gerust te kunnen stellen. 
 
Mijn verloskundige adviseerde (toen ze mijn enkels niet meer zag ?) meer te drinken. Daardoor kan het wegtrekken. Doordat er een betere circulatie is ☺️
 
Heel herkenbaar! Nu 39 weken zwanger en continu dikke enkels / voeten vanaf week 30.
Inderdaad extra drinken, voeten omhoog, weinig zout eten (hoe verleidelijk ook met dit weer) eventueel een koud voetenbadje en bij twijfel gewoon de verloskundige bellen, daar zijn ze voor.
In mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook gehad met daarnaast zwangerschapsvergifting va 38 weken. Nu gelukkig geen klachten en goed onder controle.
 
Terug
Bovenaan