Vocht vraagje

Mijn dochter is nu 7 weken en  krijgt nu ong. 5 voedingen á  180 cc (Nutrilon Forte) per keer.  Nu heb  ik begrepen dat een baby niet meer dan 1 liter vocht mag!?  

Wie weet precies hoe het zit? Mag ik haar dan geen extra water geven?



 
Waarom wil je haar extra water geven???? De norm van 1 liter gaat op voor de flesvoeding volgens mij.... ze mogen maar een bepaalde hoeveelheid poedervoeding krijgen per dag. Maarja bij borstvoeding krijgen de meeste baby's ook meer dan een liter per dag.... dat plassen ze wel weer uit...

Als je de voeding wat dunner wilt maken voor de ontlasting, kan wat extra water in de fles volgens mij geen kwaad.

Groetjes Nynke
 

Hoi,

Je mag net zoveel water geven als je wilt. Je mag alleen niet meer melk per dag geven dan 1 liter! Probeer het wel te houden bij water. Dus niet met sapjes.

Groetjes Marmar
 
he hallo,

Ik heb het ook gehoord dat je een baby niet meer dan 1 liter vocht mag geven. Dit heeft te maken met de nieren. De nieren van zo'n kleintje werken nog niet op volle kracht en kan dus niet te veel vocht verwerken. Al het vocht wat niet v erwerkt wordt wordt opgeslagen in het lichaam. Op die manier gaat  het kind dus veel vocht vasthouden en de nieren gaan door overtoolig vocht ook steeds minder functioneren. Ze kunnen t niet meer aan zeg maar.
Dit hebben zed mij verteld op het CB. Nu weet ik ook wel dat je ze niet altijd serieus moet nemen. Ik heb t niet zo op t CB. Toch zit er wel logica in. Ik zou het gewwon eens vragen waarom het is. Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of ze t zelfde zeggen.

gr. Linda
 
Terug
Bovenaan