vocht

Hoi allemaal!! Ik hou heel erg veel vocht vast, zoals velen hier waarschijnlijk, maar nu is mijn vraag: hoe snel na de geboorte raak je dat kwijt? En raak je dat uberhaupt wel kwijt? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal geen last van vocht gehad, maar nu schijnbaar 2x zoveel. Vooral in mijn voeten en dat vind ik ook het ergste, want kan geen schoen meer aan en heb nu van die fijne 'stalbenen' zonder enkels.... Bah, vreselijk...

Groetjes Miriam (35/5 wkn)
 
Hoi Miriam,
Ik heb hier ook last van. Mijn vk raadde me aan contact op te nemen met een voetzone reflex therapeut. Dat ga ik nu doen. Rot he dat je bijna geen schoenen meer aan kunt en het voelt ook zo vervelend aan. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Gelukkig was ik het meeste in de dagen na de bevalling kwijt maar het heeft toch nog een paar maanden geduurd voordat ik mijn ringen weer aankon. Sterkte ermee, maar je "hoeft" niet meer lang gelukkig. Ik ben pas 27 weken helaas....
 
Hoi meiden,
Ik had bij mijn eerste zwnagerschapsvergitiging. Dat hield o.a. in dat ik de laatste dagen voor de bevalling bijna niet meer plaste en meer als een kilo aankwam op een dag. Kon mijn benen niet eens meer buigen op de dag dat ze werd geboren. In totaal 27 kilo aangekomen. Had een keizersnee dus 1 week in het zh. Na die week was ik op 6 kilo na alles kwijt! Allemaal vocht! Heel veel plassen dus. Dus wees niet bevreest als het echt vocht is ben je het redelijk snel kwijt. Veel sterkte bij de laatste (zware) loodjes!
 
hoi

iedere zwangere houdt door de aanwezigheid van het hormoon progesteron vocht vast. het vocht is nodig voor de verslapping en rek van de weefsels.
zolang je bloeddruk laag blijft is het vashouden van vocht een teken van "goed"zwanger zijn..
voorla in de laatste maand kan je extra opzwellen.

gr van sandy
 
Ik heb ooit gehoord dat yoghurt eten helpt om vocht af te drijven. Je zou het kunnen proberen. Baat het niet, dan krijg je in ieder geval weer calcium binnnen, ;-)

Sterkte, liefs Kiki
 
Terug
Bovenaan