vocht

Voorzichtig aan met zout, maar ja, op een gegeven moment helpt er niks meer aan. Ik ben ook helemaal opgeblazen, vooral mijn handen. ik heb vreselijk zere vingers als ik wakker wordt, en vaak slapende handen-armen. Bah! En ook schoeisel is een probleem! Een voordeel: al die extra kilo's pis je er na de geboorte gewoon weer uit, je hoeft er niet voor te sporten!!!
 
Ik had dat ook, vanaf 24 weken hield ik vocht vast (en geen hoge bloeddruk). Er is niks aan te doen, straks als je bevallen bent kun je aan de brandnetel thee. Ik ben zelf twee weken geleden bevallen en heeeeeel langzaam begint het nu ietsje minder te worden. Maar de dag na de bevalling was het ineens nog erger, ik zag het niet meer zitten omdat iedereen (inclusief gynaecoloog) tegen mij gezegd hadden dat het na de bevalling weggaat. Het zal ook vast wel zo zijn, maar het gaat niet bij iedereen even snel.

groetjes, Jane (mama van Max)
 
Ik ben niet meer zwanger maar ik hield tijdens mijn zwangerschap ook héél veel vocht vast en had geen hoge bloeddruk.

Het enige wat je er tegen kunt doen, is proberen zo min mogelijk zout te eten, dus ook kijken wat voor mineraalwater je drinkt etc. Zout houdt namelijk vocht vast.

Verder is er echt bijna niks tegen te doen!

Groetjes, nog een fijne zwangerschap en een voorspoedige bevalling!
 
Terug
Bovenaan