vocht

Hoi dames, wat een enorme steun geven alle berichtjes van jullie!! Mijn babietje is ook nog niet ingedaald en ik maakte me daar erge zorgen over, na alle ervaringen van jullie kan gelezen te hebben zijn de zorgen zo goed als weg, bedankt!!
Morgen ben ik dus 29 weken, en ik vroeg me af of jullie misschien weten waarom je lichaam aan het eind van de zwangerschap ineens zoveel vocht gaat vasthouden. Ik weet dat het heel normaal is, maar ik vind het zo'n raar gezicht ineens van die dikke enkels en benen. Ik pas ook mijn schoenen niet meer. Het schijnt allemaal weer goed te komen, maar ik ben nieuwsgierig hoe het nou komt.
Heel veel succes met de laatste loodjes allemaal en alvast bedankt voor julie reacties.
Nicky

Hoi Nicky,

ik ben 38,5 wkn en ik heb het ook, vooral op handen benen en voeten maar eigenlijk over mijn hele lichaam; overal waar je op je huid drukt blijven er van die witte plekken achter. Het schijnt te komen doordat je baarmoeder zo groot is geworden, dat perst vocht uit je aderen. Wat ik ervan begrijp is dat het vocht dus uit je bloed komt? Dit is alles wat ik ervan weet, misschien reageren er meer met een wat duidelijker uitleg.

Groetjes Judith

Wat ik weet is dat beebietjes op het laatst ook veel vocht vasthouden. Dit heeft als functie dat ze er 'kneedbaarder' door worden, waardoor de gang door het geboortekanaal versoepeld wordt. Zo voelde het overigens niet ;)

Misschien dat dat voor mama's ook geldt?

gr Miriam
mv Lizzy (26 wkn)

Hoi Nicky,

ik heb al sinds week 34 van die olifantenpoten, kan sindsdien alleen nog maar 1 paar gympen aan. dus als je er nu pas last van hebt, valt het gelukkig nog mee voor jou. Ik weet wel van vriendinnen die dit ook hadden, dat je na de bevalling direkt dunnere voeten en enkels hebt. (als dat geen troost voor je is ? ;-)
weet niet precies hoe het komt, maar je leest het heel vaak.
succes ermee !
Liefs Merel (38wkn-1dg)

Terug
Bovenaan