vocht??

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Weten jullie misschien hoeveel vocht een baby van ruim 9 maanden binnen moet krijgen? Ze krijgt in ieder geval 1 papfles van 210ml en twee gewone flessen van 210ml. Verder krijgt ze tussendoor nog een flesje sap en soms wat slokjes thee. Ik lees tegenstrijdige berichten op internet. Het cb zei dat ze in principe alles nog uit de flesvoeding halen maar geldt dat dan ook voor het vocht?

Groetjes,
Mirjam
 
Hoi,

Vocht geven is nooit niet verkeerd, dus af en toe een beetje thee of limonade is altijd goed, vooral nu het weer warmer wordt.
Ik weet toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag met 1 jaar moest hij ruim 800 ml binnen krijgen aan vocht. Ik denk dat je voor een kindje van 9 maanden ook ongeveer zoveel nodig hebt.
Succes

Bobbian
 
Hallo,

Ik heb van het cb een folder mee gekregen het heet baby voeding en achterin staat per leeftijd en gewicht wat je minimaal en maximaal mogen/oeten hebben. Heb eens voor je gekeken en bij 9 maanden  7400-10100 gram  staat:



Vanaf 9 maanden kun je geleidelijk overgaan op 3 voedingen en 1 fruithap bijvoorbeeld:
1 warme maaltijd, 2  broodmaaltijd, 1 papvoeding en 1 fruithap.
of 1 warme maaltijd, 1  broodmaaltijden, 1 papvoeding en 1 fruithap.
Tussendoor 2-3 bekertjes drinkvocht zoals water, thee zonder suiker of verdund vruchtensap. De zuigfles kan nu vervangen worden door een drinkbeker zonder tuit.


Ik hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes  Kim en Brooklyn
 
Terug
Bovenaan