vocht

Hoi,

In de nieuwe wij jonge ouders staat dat een kind tussen 6 en 12 mnd 150ml vocht per kilogram gewicht per dag nodig heeft. Mijn zoontje is ruim 9 mnd en weegt 9 kilo. Dat zou beteken dat hij 1350 ml per dag nodigt heeft. Is dat niet veel? Hij komt hier echt niet aan, ook niet met zijn groente en fruithapjes. Hij zit gemiddeld aan 1 liter per dag.

Groetjes Sanne
 
Hoi Sanne!

Een liter is prima hoor! Heel veel meer dan dat is zelfs slecht voor de nieren die dan over-uren moeten draaien. Wat betreft vocht is het altijd het belangrijkst om te kijken naar of je kindje goed plast, dat is veel belangrijker dan het aantal mililiters!
 
Hoi Sanne,

Ik laat me ook niet meer gek maken door allerlei verschillende theorien. Mijn kraamverzorgster zei altijd dat ze (Sanne) voldoende drinkt als ze goede plasluiers heeft!
En daar let ik dus op!

Mamasanneke
 
hoi

1350 is wel erg veel dat ben ik met je eens

Als hij 300cc melkproducten krijgt, hier zit toetjes ook bij, dan zit hij met zijn zuivelinname al goed.
En verder kijk inderdaad naar zijn plasluiers en hoe hij zelf is
en denk je echt dat hij een vocht te kort heeft pakt dan een stukje huid van de rug van zijn hand. Trekt deze een beetje omhoog wel zachtjes natuurlijk en laat het los als het gelijk terug zakt is alles goed. Dit geldt ook voor jezelf
hopelijk heb je er wat aan

Liefs Danielle
 
Terug
Bovenaan