Vocht

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik 35+4 weken zwanger. Sinds twee dagen ben ik ruim twee kilo aangekomen en mijn benen en vingers zijn net worstje, vocht vocht vocht.
Ook heb ik echt een drukkend gevoel van onders en heb ik vooral 's-avonds en 's-nachts vaak een kramperig gevoel in buik en rug. Hebben julie dit ook? Zouden het al voortekenen kunnen zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes

Hey,

Ik wil je niet van streek maken, maar op welke plek heb dat krampachtige gevoel? Heb je dat echt boven in je buik  en m.n. rechts? Is het een soort bandgevoel? Hou dat in de gaten! Vraag anders op zeer korte termijn een extra controle aan. Vooral die combinatie met vocht klinkt mij niet erg gerust in de oren.

Ik hoop dat ik er errug ver naast zit hoor en dat het gewoon met de naderende bevalling te maken heeft, maar ik heb dit gehad toen ik het HELLP-syndroom heb gehad. Je kunt er dan beter op tijd bij zijn.

Claudia

Hoi Claudia,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben wel onder controle van de gyneacoloog, maar hoef morgen over twee weken pas terug op controle, aangezien de eiwitten vorige week gedaald waren. Maar ik voel me echt net zwelgje. Ik hou het in de gaten, anders toch maar weer bellen denk ik!

Bedankt!

Groetjes!

hoi hoi, ik heb ook last van vocht!! Als ik uit bed kom doen mn knieen echt zeer, dat heb ik normaal alleen met flinke koorts. Mn vingers zijn de hele dag door stijf en pijnlijk. Het begon bij mij zo'n 3 weken terug, maar wordt echt met de dag erger. Zelf mn hubbie viel het op (en mn hubbie zou nog niet zien als ik stiekum al bevallen was en de buik is weg hahahaha)
Ik heb vorige weer ook even de urine laten controleren, omdat ik ook wel last had van hoofdpijn en duizeligheid, maar er waren geen eiwitten gevonden. Dat vocht schijnt bij mij gewoon een laatste kwaaltje te zijn. (eerlijk is eerlijk, dan heb ik ten minste ook een kwaaltje, want ik heb voor de rest nergens last van gehad)
O ja, mn bloeddruk schoot ook ineens omhoog, van 110 de hele zwangerschap naar 140. Maar omdat de onderdruk netjes 70 bleef, was er niets om zorgen om te maken volgens de verloskundige.

Als we straks ons kleintje in de armen mogen sluiten is dat vocht gelukkig zo weer weg....

groetjes Petra
(39+4 wk)

Tja, het blijft vervelend dat vocht. Vooral op het laatst. Ik heb er ook last van. Ben echt een ballon. Vooral in m'n handen, voeten en gezicht. Ach, als de kleine er straks is is het echt zo weer weg en heb je i.p.v. kenkels weer enkels, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan