Vocht

Hallo

even een vraagje . Wie herkent het : vocht vasthouden! ik weet dat het erbij kan horen zeker met dit warme weer maar : mijn voeten zien er niet uit!! vindt het net varkenspootjes  zelf vanmorgen nog op mijn werk. Nu hangt de warmte ook nog echt binnen dus dat zal er wle mee temaken hebben. Zijn echt mijn voeten en handen maar heeft iemand misschien wat ideeen wat ik er aan kan doen om ze   weer "normaal"te laten worden ?

groetjes

ja zeker! ook ik heb er enorm last van!
nu zelfs ook als het niet zo warm is..... in mn onderbenen,voeten en handen.
ik heb zelfs allemaal vochtblaasjes op mn benen en handen.... heb daar zalf voor gekregen.
gelukkig is mn bloeddruk nog steeds goed!

gr wilma, 27 week zwanger

tja kan er idd bij horen.
Had er op vakantie wel last van (terwijl het toen niet eens superwarm was) maar valt nu wel mee... ja iets in de vingers (die voelen dan ook wat stijf).

Wat meestal wel helpt is de voetjes de lucht in! Dus na het werk oid even op de bank met de voetjes op de leuning ofzo. Goed water drinken helpt ook al klinkt het niet logisch om meer vocht te drinken om het kwijt te raken, maar toch.

Selderij helpt geloof ik ook, maar ik vind het absoluut niet lekker dus nog nooit geprobeerd hihi.

groetjes,
Marije

Hoihoi!

Heb er gelukig nog geen last van maar ga met jullie benen om hoog als je zit! en ook in bed. Leg een kussen onder je matras en  ik heb ergens gelezen dat  slapen op je linkerzij beter is. Ook  voor je baby maar ook voor de doorbloeding van je benen dus ook het afvoeren  van het vocht!

Succes!  

Jep hier nog iemand die lekker opgezwollen is!!
Ik let er al op dat ik zo min mogelijk zout in me eten doe, benen in de lucht, etc.
Maar helaas hoort het er bij. Ik had dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook behoorlijk erg, het vel van mijn voeten deed toen ook echt pijn. Als of het ging scheuren. En ik sta er nog steeds zo versteld van hoe snel het weg is zodra je bevallen bent!!

he hallo,
hier nog een varkenspootje :)
een tip:
bij veel van wat je drinkt zo een 6 drupjes lime (groene citroentjes) druppellen!
het werkt bij mij in ieder geval wel.
neem geen gele citroen want dat is vaak te zuur voor je maag en kan je er last van krijgen!
verder neem een afwisselende douche van warm naar koud...
en de beentjes omhoog.
wat ook nog kan helpen is brandnetel thee dit is ook vocht afdrijvend!
succes!
groetjes ilse

Allemaal harstikke bedankt voor de adviezen.Ben direct alles gaan toepassen! zondag was het nog erger , maar gedurende de dag moest ik zo vaak plassen dat het er weer op begon te lijken en vandaag heb ik mijn eigen voetjes weer :) dacht nog even zou ik er aan gewend zijn maar aan varkenspootje neeeeh vast niet haha. Moet donderdag naar gyn. en ga het er nog wel een over hebben. Al die kwaaltjes die je nog niet kent maken je toch weer onzeker he ?

groetjes

Terug
Bovenaan