Vocht!

Aan alle mama's!!

Wie weet hoe het zit met vocht vasthouden?? Sinds een paar dagen zijn mijn voeten en enkels zo dik dat het gewoon zeer doet! Ook wordt het (heel lichtjes) een beetje blauw op sommige plekken (binnenkant voet bijvoorbeeld)...

In hoeverre is het normaal en mag het? En wanneer is de grens om aan de bel te trekken?

Alvast bedankt!

Oh... ben nu 34+3 weken zwanger!

Ik heb daar gelukkig geen last van maar ik zou nu al aan de bel trekken ook omdat het je pijn doet !!!

Ik denk dat het ook goed is om met de voetjes omhoog, een vriendin van mij heeft er ook heel erg last van gehad maar die was hoog zwanger met dat hete weer en ja dan weet je waar het van komt ....

Ik zou voor de zekerheid ff bellen en suc6 !!!

Ik heb het al vanf het begin bijna.
Ik ben nu ook bijna 23 kg aangekomen, en dat is eigenlijk allemaal vocht. Je wil mn benen niet zien, en mn vingers zijn net worstjes.
Je kan bellen naar de vk, maar als bij de controle je bloeddruk nog helemaal goed is dan doen ze er weinig tot niks aan.
Je moet veel met de benen omhoog zitten, zuinig aan doen met zout.

Ik ben helaas ook een grote vochtbel geworden...Zal vast ook wel wat vet bij zitten ;)
Nu in totaal 28 kilo.
Net zoals bij MariB, heb ik een mooie bloeddruk dus is er voor mij geen reden tot zorgen.

Maar het kan toch geen kwaad om even je vk te bellen ?

Ik ben afgelopen dinsdag nog bij de vk geweest en mijn bloeddruk is netjes... 119/63 (dacht ik) ik had normaal altijd een hele lage bloeddruk en nu is ie dus normaal...

Telkens als ik zit dan heb ik mijn voeten omhoog en toch is het daar het ergst! Mijn ringen pas ik al een tijdje niet meer maar mijn handen vallen nog wel mee!

Ik zal deze week eens minder zout gaan gebruiken en als het dan niet minder wordt dan toch maar ff de vk bellen... Moet namelijk pas dinsdag over een week weer heen..!

Bedankt dames!

je kan steunkousen bestellen, maar het vervelende is dat het lang duurt voordat je deze in huis hebt omdat deze op maat gemeten en gemaakt worden.
Dus misschien is het dan al niet meer nodig!

dus ik zou zeggen, voetjes omhoog, en onder het uiteinde van je matras een kussen leggen. (of een opgerolde deken) Zo kunnen je voeten en benen 's nachts een beetje bijtrekken.

succes ermee!

Ik heb er geen ervaring mee, mee maar als het zo erg toegenomen is en het wordt blauwig, zou ik toch de vk ff bellen. Als ze er niks aan doen, weet je dat het geen kwaad kan en als ze je wel willen zien weet je tenminste waar je aan toe bent.
Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan