Vochtverlies

<p>Goedemorgen, gisterochtend voelde mijn slip behoorlijk vochtig. Het rook ook sterk. Excuses voor het vieze praatje:(</p><p>In de loop van de dag moest ik steeds met drang plassen en dan steeds maar een klein straaltje. Geen branderig gevoel maar wel steeds die drang om naar de wc te moeten. Rond half 5 de verloskundige gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze zei misschien heb je een blaasontsteking. Je kan het beste langs de huisartsenpost gaan om het te laten checken. Daar aangekomen, kreeg ik tijdens een consult meteen te horen geen blaasontsteking. Nu kan het afscheiding zijn, urine of vruchtwater in het ergste geval. Ik ben 22 weken zwanger dus ik schrok toen ze dat zei. Ze zei maar goed, het zal wel geen vruchtwater zijn want je placenta ligt achter en niet laag & voor (dit zou bv kunnen drukken op de baarmoederwand) maar toch zit het me niet lekker. Ze gaf aan hou het maar gewoon in de gaten. Gisteravond en vannacht geen vochtverlies meer gehad (dus wat er zomaar uitliep) behalve dan regelmatig moeten plassen maar nu ben ik bang voor elk druppeltje. Vruchtwater ruikt zoet, en urine zuur en afscheiding droogt wit op. En nu lekker zorgen maken om alles wat ik voel daar beneden. Bang dat ik iets nattigs voel. Dit alles komt omdat mijn slip zo vochtig aanvoelde gisterochtend en ik steeds moest plassen met kleine straaltjes de hele dag. Ben gewoon bang dat ik bv vruchtwater ga verliezen of ben verloren.  Ookal is hier misschien geen aanleiding voor. Nogmaals sorry sorry want het klinkt allemaal niet echt smakelijk maar maak me zorgen en vroeg me af of meerdere last hebben van bv urineverlies (dat hoop ik dat dat het was) etc. rond de 22 weken zwanger. </p><p>Liefs Zoë</p>

Ik snap je verontrusting Zoë maar ik heb het ook sommige dagen. Het hoort er een beetje bij. Ik dacht precies hetzelfde als jou hoor!  En als je je toch druk blijft maken gewoon bellen voor een echo.  Aan stress heb je ook niks ?

Ik ben met vochtverlies naar het zkh gegaan (ik was sowieso al medisch vanwege tweelingzwangerschap). Uiteindelijk maar goed ook dat we gegaan zijn. Als het je niet lekker zit, dan zou ik actie ondernemen. Vruchtwater ruikt overigens vaak zoet. 
Succes!

Ik heb ook vaak vochtverlies, maar dat is dan gewoon veel afscheiding. Het wordt ook steeds meer moet ik zeggen, maar dat schijnt er wel bij te horen om alles bacterie vrij te houden daar beneden.

Wat kunnen ze dan uitsluiten met echo wbt dit gebeuren Melissa en Veerle, droogde de vele afscheiding dan wit op of bleef het helder? BenB wat voor onderzoek deden ze in het ziekenhuis toen je vochtverlies kreeg? Alvast erg bedankt voor de reacties. Misschien echt bizar maar ik blijf nu gewoon bang, bang bijvoorbeeld om me om te draaien in bed etc. en dat ik dan bv iets voel vloeien. Het kwam echt door het zinnetje...in het ergste geval is het vruchtwaterverlies....
Ook steeds zeurderige buikpijn onderin maar na een paar uur slapen is dat dan weer over. 

Hopelijk vinden jullie mij geen aansteller maar ik ben gewoon bezorgd omdat je steeds weer nieuwe dingen hoort waar je eerst nooit bij stil stond. 

Bij twijfel en ongerustheid altijd je vk bellen voor extra check.  Ik moet zeggen dat ik sinds week 20 absoluut niet zonder maandverband de deur uit kon. Deed ik het namelijk wel kwam het wel eens voor dat mijn ondergoed + broek nat was. Dit was dan gewoon vrije dunne afscheiding wat normaal is in de zwangerschap. Vanaf die periode gingen me borsten ook lekker dus overal was iets voor nodig. Soms is het helaas geen pretje en horen al die vervelende ongemakken erbij. 
Maar luister vooral naar je eigen gevoel. Bij twijfel echt bellen en vragen of ze kunnen checken, snap dat je niet elke x aan je onderbroek wilt ruiken om te kijken wat het is. 
Overigens afscheiding blijft vaak tot het einde. Ik ben morgen 40 weken, en draag inmiddels (voor mijn gevoel) luiers tegen het afscheiding omdat nu zoveel is vergeleken met de eerste weken dat ik het had. 
Succes!

Ze kunnen onderzoeken of je bijvoorbeeld een scheur in je vliezen hebt zitten. Ik had donker ondergoed aan, dus ik wist niet wat het was. Schoon (licht) ondergoed aangetrokken en naar het zkh gegaan. Eenmaal daar bleek ik (ook) bloed te verliezen. Echo was goed, maar bij inwendig onderzoek bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Echt onderzoek hebben ze bij mij niet meer kunnen doen dus, maar ik weet wel dat er speciale onderzoeken zijn. Je hebt verder geen tekenen die wijzen op een bevalling, dus mijn situatie is niet te vergelijken met die van jou. Vertrouw alleen op je moedergevoel. Als je denkt dat er iets niet klopt, vraag dan om een extra echo of laat je doorsturen. Mocht er een scheurtje in een vlies zitten, dan hoeft dat niets ernstigs te betekenen trouwens! 
Succes!

Terug
Bovenaan