vochtverlies????

A

Anoniem

Guest
lieve meiden,

Ik ben lilly en ben 33 weken en 2 dagen, schiet dus al aardig op.Ik heb een hele raare vraag, sorry hier voor maar ik kan neregn hier iets over vinden.Hier komt het.
Nu heb ik sinds 2 dagen het idee dat ik "dat ik steeds in mijn broekplas. Er komt steeds wat vocht uit mijn doos, is dit nu urine of vruchtwater heeft iemand hier ervaring mee. Mijn buik voelt wel iets pijnlijk aan maar niet zo van dat ik denk nu moet ik de vk bellen het voelt pijnlijk aan omdat de baby in de weg zit.
Kan iemand mij heer mee helpen??

Lieve meiden alvast bedankt voor jullie reactie.

Liefs lilly

Hai Lilly,

Das grappig, dat heb ik nou ook. Dat was volgens mij vorige week. Inderdaad leek het wel of ik in mn broek plaste, maar ik kon het niet ophouden. Ben metteen naar de wc gegaan, maar het was doorzichtig, geen urine. Het lijkt me ook wel dat je urine gewoon op kunt houden (behalve bij hoesten). Ik heb dit die dag een paar keer gehad. Toen begon ik ook echt te twijfelen of het geen vruchtwater was. De volgende dag was het weer weg, anders had ik de vk gebeld. Nu heb ik het nog wel regelmatig. De laatste keer dat ik bij de vk was,vertelde ze me dat ik genoeg vruchtwater bij me had. Vandaar dat ik niet metteen gebeld heb. Maar ja als het vruchtwater is, is het toch wel link want mijn kindje is nog niet ingedaald. Woensdag moet ik weer naar de vk, zal het zeker met haar over hebben.
Maar de kleine beweegt nog de hele dag door, dus die heeft het wel naar zn zin daar binnen.
Misschien dat iemand anders het weet, ik ga er maar van uit dat het hele dunne afscheiding is.

Groetjes, Ris
34w4d

Hey dames,

Het kan inderdaad hele dunne afscheiding zijn, maar het kan ook vruchtwater zijn.... Bij mij was het hetzelfde verhaal, en het was toch echt vruchtwater!!!! (ik was 37 weken)

Probeer anders wat van dat vocht op te vangen (plastic zakje in je onderbroek, is even puzzelen hoe het het beste zit, maar dan kan je tenminste wat laten zien aan de VK) Wel belangrijk om het te weten, aangezien er via een miniscuul gaatje in je vliezen toch bacteriën naar binnen kunnen komen.... en dit kan je kind ziek maken....
Ik moest toen binnen 48 uur bevallen zijn, anders zouden ze het opwekken.....

Vruchtwater ruikt zoetig en kan wat witte vlokjes bevatten (al zitten jullie nog best wel vroeg in de zwangerschap voor vlokjes huidsmeer.....) Bel nou voor de zekerheid gewoon de verloskundige!!!!! Daar zijn ze voor hoor! Je zou jezelf achteraf heel wat kwalijk nemen als je niet voorzichtig genoeg zou zijn geweest!!!!

Groetjes en sterkte Nynke

Zo begon het bij mij ook zo'n beetje (35 weken  3 dagen). Ik ging heel regelmatig naar de wc en verloor dan meer vocht dan ik zou verwachten. Ik maar denken... zoveel heb ik toch niet gedronken... ?

Verloskundige is nog komen kijken, maar we dachten toen in eerste instantie dat het urine was (ik heb wat opgevangen). Later heeft ze me toch doorgestuurd naar het ziekenhuis (toen was het echt helder met vlokjes), waar ik moest blijven totdat de baby zou komen. Mij was verteld dat het nog best een aantal dagen kon duren, maar het ging veel sneller, de volgende dag was ik moeder van een prachtige dochter (eerste dag van mijn zwangerschapsverlof :)

Hoi,

Ik zou het in ieder geval even met de verloskundige overleggen. Ik heb  wel eens gehoord dat je een inlegkruisje kunt gebruiken en dat je urine en vruchtwater duidelijk van geur kunt onderscheiden.
Succes.

lieve meiden,

Ik heb de vk gebeld en die is bij mij thuis geweest na een klein testje en aan de geur   kon ze zeggen dat het gelukkig geen vruchtwater is maar urine met wat slijmerige afscheiding. Gelukkig maar. Waarschijnlijk ligt de kleine erg op mijn blaas te drukken en neemt hierdoor de kracht van het "ophouden"af. Ik moet dus tijdig mijn blaas ledegen maar wel de geur in de gaten houden i.v.m. dat het wel zo kan zijn dat hte kan gebeuren dat er een klein scheurtje komt en ik dan weet waar ik op moet letten.

Meiden onwijs bedankt voor jullie reactie.
Geniet van jullie zwangerschap.

Liefs lilly

Hi,

Fijn dat het alleen urine en afscheiding was!!!! Laat die kleine nog maar fijn een paar weekjes zitten!!!

Wilde je alleen wel waarschuwen dat het vruchtwater zou kunnen zijn (had ik toen eerst ook niet door, namelijk..... Dacht dat ik licht incontinent aan het worden was... maar nee...)

Geniet nog maar even van de laatste loodjes!

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan