Vochtverlies

Help, wie heeft er ook last van of last van gehad.
Ik verlies steeds vocht, slijm. Ben nu 27 weken zwanger en op sommige dagen is er niks aan de hand en de dagen daarna is het echt een beetje een drama.

Wat kan je daaraan doen??

Hoi,

Ik lees vaak mee op dit forum, maar ik reageer niet zo vaak. Nu was ik toevallig precies over dit onderwerp info aan het zoeken. Ik heb dit  soms ook. Echt alsof er een klein golfje uitkomt ineens...Beetje ongemakkelijk wel.

Volgens mij kan het geen kwaad en is het normaal om meer te vloeien tijdens je zwangerschap. Dat verschilt waarschijnlijk van vrouw tot vrouw.
Wat ik heb gedaan de eerste keer dat ik het had, is eraan ruiken. Dat klinkt een beetje ranzig, maar omdat het mijn tweede kindje  (26wkn, 3dgn) is, weet ik hoe vruchtwater ruikt, en dat was het deze keer echt niet.

Dus dat zou je kunnen doen, als je die geur kent. Anders zou ik het ook niet weten. Iemand anders tips?

MamaJeanny

hoi hoi,
Ik heb dit ook al mn hele zwangerschap. De eerste keer heb ik er ook aan geroken , gewoon even om uit te sluiten dat het vruchtwater was, want bij mij was het ook zo dun als water. Helaas is het enige dat je eraan kunt doen: inlegkruisjes gebruiken. Af en toe heb ik er een paar dagen geen last van, en dan laat ik dat inlegkruisje achter wege, en je raad het al: op werk krijg ik er weer last van, en dan lijkt het of ik in mn broek heb geplast.
Het heeft gewoon met je hormonale veranderingen te maken, ik had het in mn pubertijd ook vaak.

gr. Peet
(oktober forum)

Je afscheiding wil ook nog wel eens waterdun zijn tijdens de zwangerschap.
Maar het kan ook urine zijn door alle druk die er nu op staat, iets wat na de bevalling wel weer beter wordt!

Terug
Bovenaan