Vochtverlies

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar hebben jullie ook last van vochtverlies? ?Ik heb dat namelijk sinds een paar dagen. Het is anders dan afscheiding, want het is doorzichtig en gewoon vocht en geurloos. Ik dacht misschien is het wel vruchtwater. Als het nog een keer gebeurd bel ik in ieder geval de VK even, maar wilde het ook even aan jullie vragen. Misschien een vies onderwerp, maar ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben. Ik ben nu 30 weken zwanger en heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap niet gehad. IEmand dit ook gehad?
Groetjes Kim

Hoi Kim,

Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad, 's nachts. We hadden het opgevangen en het was duidelijk geen urine. Dus de vk gebeld en die gaf aan dat het dan toch echt moet blijven lopen/druppelen als het vruchtwater is. Het blijft dan de hele dag doorgaan.

Als je twijfelt dan moet je gewoon bellen hoor! Bij mij hebben ze de volgende dag een vruchtwatertest gedaan. Ze proberen dan met een speciale wattip vocht bij de baarmoedermond op te vangen, als het vruchtwater is dan verkleurt de wattip. Bij mij was dit gelukkig niet het geval.

Syl
31 weken

hoi hoi

ik kom van het september forum maar kijk ook soms hier
wat jullie hebben gehad heb ik ook gehad zowel bij mijn eerste kindje nu 17 maanden toen had ik het bij 32 weken
en nu ben ik 37.2 en heb ik ook gehad met bijna 32 weken zelf weet ik bijna zeker dat het beide keren vruchtwater was omdat het er er heel anders uitzag dan me afscheiding
nu bij deze zwangerschap ben ik doorgestuurd naar het zkh maar zeiden is geen vruchtwater nu achteraf heb ik bijna geen vruchtwater en loop ik onder contole bij de gyn
bij mijn eerste qwaar ik niet echt serieus ben genomen over de vruchtwater werd bij 39 weken via door verwijs van de vk naar het zkh een echo gemaakt en daaruit bleek dus dat ze geen vruchtwater meer had en werd gelijk de volgemnde dag ingeleid romy was een beetje uitgedroogt omdat er dus geen water meer inzat nu heb ik bij deze ook ik let goed op en krijg elke week nu een echo ivm de vruchtwater
ik wil hier mee niet zeggen dat het bij jullie ook vruchtwater is geweest maar bij mij heb ik dus sterk het idee van wel.
gewoon goed opletten

sterkte verder in de zwangerschap
gr
linda 37,2

Hoi,

Ik heb dit rond de 23 weken gehad. Ik voelde 's nachts een druppel langs mijn been lopen en was toch bang dat dit vruchtwater was. Het was namelijk zo vloeibaar en niet zoals de afscheiding die ik normaal heb.
Ik heb die ochtend het ziekenhuis gebeld (ik loop bij de gynaecoloog ipv de verloskundige) en mocht gelijk langskomen. Bij mij hebben ze met de eendebek gekeken. Ik moest hoesten van de arts en als ze vocht uit mijn baarmoeder zagen komen zou het vruchtwater zijn geweest. Gelukkig was dit niet het geval, ik heb gewoon erg veel afscheiding.

Nog steeds (ben nu 30 weken, 3 dagen) verlies ik af en toe vocht/afscheiding. Ik heb elke 2 a 3 weken een echo, dus daarop is te zien dat ik voldoende vruchtwater heb. Dit stelt mij dus wel weer elke keer gerust, want nog steeds denk ik af en toe aaah vruchtwater.

Mocht je twijfelen vraag het gewoon aan de verloskundige of ze een testje doet of je doorstuurt.

Groetjes

Terug
Bovenaan