Vochtverlies !?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Ik zou graag willen weten of iemand van jullie hier ervaring mee heeft: gistermorgen ging ik rechtop in bed zitten, om op te staan, toen er plotseling een golf(je) vocht kwam. Ik denk dat het ongeveer een koffiekopje vol was. Blijdschap: de bevalling gaat beginnen! Maar...het rook niet zoetig zoals vruchtwater zou moeten zijn, maar het rook ook niet naar urine... Toch de verloskundige gebeld, omdat ik die instructie had gekregen wanneer mijn vliezen breken (kleine ligt nog niet helemaal ingedaald). Zij vertelde mij dat ik maar even af moest wachten. Als er nog meer 'stootjes' vocht zouden komen zou het vruchtwater zijn (met een breuk ergens hoog in het vlies) en anders was het urine en loos alarm. Loop nu sinds gisteren met een plak maandverband in mijn slip. Wel heel veel afscheiding en wel vochtig, maar geen koffiekopjes vocht meer.  Ik heb trouwens tijdens de hele zwangerschap nog geen last van urineverlies gehad, dus ik vind het allemaal een beetje raar en word er wat onzeker van. Ervaringen? Tips?

Gr-jes Annet (39 weken)  

hoi

Ik had het een tijd terug ook,en dit is gewoon afscheiding,als je vliezen breken heb je dit vaker achter elkaar.bij de vorige bevalling braken vliezen eerst ,en zolang het niet zoet ruikt is het geen vruchtwater zeggen ze.idd maar even inlegkruisjes /maandverband gebruiken doe ik ook. gr wendy 36,6 wk

Hoi

Ik heb inderdaad ook last van vochtige onderbroeken.
Kan echt niet meer zonder inlegkruisje rondlopen.
Heel vervelend, soms voel je het er gewoon uitlopen (sorry)
Ik denk ook dat het gewoon waterige afscheiding is.

Maar je blijft allert, en dat is logisch.
Het duurt gelukkig niet al te lang meer bij je.
Succes he!!!

Groetjes Vilies
37,5 weken zwanger.

Hallo Annet,

Ook ik heb hier al een tijdje last van draag al 3 maanden in legkruisjes en de ene dag loopt er meer uit dan de andere dag!
Je kunt hier weinig aan doen het is gewoon erg vervelend.

Gr kim

hallo,
toen ik 32 weken zwanger was, werd ik op een nacht wakker met een nat plek in bed. Huisarts gebeld en deze gekomen en vertelde dat het vruchtwater was [ de geur]. omdat het kindje nog niet ingedaald was met de ambulance naar het ziekenhuis. Hier konden ze niets ontdekken waarschijnlijk was de vlies eenmalig gescheurd en snel weer "geheeld". Ik kon weer op naar huis, gelukkig maar.
Misschien was dit bij jou ook wel het geval.. Het kan dus gebeuren.

Succes ermee
Groetjes Cath

Terug
Bovenaan