Voeden en dan slapen?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Even jullie mening/ ervaring. </p><p>Onze zoon is bijna 5 maand en al vanaf het begin doen we: wakker,  voeden,  spelen,  slapen.  Maar ik merk dat hij veel beter slaapt bij het ritme: wakker, spelen, voeden, slapen.  Meer hier ervaring mee en kan het kwaad?</p>

Bij ons hebben we het toen ook omgedraaid, mede doordat hij soms korte slaapjes deed en nog geen honger had /tijd voor de fles. 
Nu is hij bijna 9 maanden en meestal hebben we een regelmaat, maar als hij eerder wakker wordt of langer slaapt verschilt het nog wel irts.
Je moet doen waar jou kindje het beste bij is, als het andere beter werkt dan vooral doen!

Wij doen zelf slapem - voeden ; het kdv gaf aan dat ze altijd voeden - slapen doen. 
Voeden na slapen wordt aangeraden omdat kinderen die goed wakker zijn beter hun fles leeg zouden drinken. Dit is vooral een probleem bij pasgeborenen.  Maar als je kind sowieso goed drinkt, maakt het eigenlijk niet zo veel uit. 

Hier ook een mannetje van net 5 maanden oud. Soms slaapt hij ook maar heel kort tussen de voedingen in en moest ik vaak lang nog rekken voor de volgende erin mocht. Dus wanneer meneertje weer eens een hazenslaapje deed hier dan ook eerst spelen - eventueel eerst nog een fruithapje of groente en dan pas de fles - knuffelen en slapen.
Slaapt hij wel langer door dan eerst voeden - spelen - knuffelen - slapen. Soms als er eerder best veel van de fles ervoor over is gebleven ga ik ook echt niet langer rekken hoor, dan maar eerder dan 3 uurtjes de fles anders kom je weer in de knel met de wakker tijd.
Ook altijd zelfde ritueel voor ieder slaapje. Ofterwijl verschonen, slaapzak aan en naar boven in eigen bed. Lastig he elke keer denk je een lekker ritme te hebben gooit die kleine het weer om. 

Terug
Bovenaan