voeden en shirt nat?

hallo allemaal,

tja, de vraag zegt het al. Ik heb altijd aan de andere kant dan ik voed mijn shirt nat door de toeschietreflex. Zoogcompressen helpt ook niet echt, ik heb al eens een plastic bakje geprobeerd waarin ik de melk opvang. Soms lukt dit, maar vaak ook heb ik toch m'n shirt nat. Wie o wie  heeft er nu een goede oplossing voor?

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Er bestaan siliconen dingen die je op je tepels kunt 'plakken'. Ze vangen niks op, maar zorgen ervoor dat je niet lekt. Ik heb ze ook gebruikt, maar vond dat erg onnatuurlijk omdat ik het idee had dat ze de hele boel afsluiten. Je kunt ze ook 's nachts zonder bh dragen. Ik heb ze gekocht bij een baby speciaalzaak en volgens mij zijn ze ook bij Prenatal te koop. Ze heten Lilypadz. Als je hierop Googled vind je er info over.

Groetjes,
Marianne

Hai,

Wat je ook nog kan gebruiken, is de deurbeltechniek. Tijdens tsr druk je op je tepel alsof je op een deurbel drukt, hierdoor stopt de melktoevoer in die borst (paar seconden ingedrukt houden totdat tinteling van tsr weg is)

Het lekken zal minder worden, zodat je compressen het straks wel op kunnen vangen, weer even later worden je borsten "zindelijk" en lekken ze bijna nooit meer.

Groetjes Nynke

ik had van mijn zus borstschelpen gekregen van avent, die deed ik op mijn borst. Wat er dan lekte (vaak toch wel een schelp vol) dat ging dan bij mijn fles afgekolfde melk erbij. Het was vaak alleen maar voormelk, maar heel handig om mijn afgekolfde melk mee aan te vullen. Tijdens het kolven had ik ook altijd zo'n schelp bij me, en dat kiepte ik dan in de fles. Ik weet niet of ze nog te krijgen zijn, ze zijn rondom helemaal dicht, dus geen luchtgaatjes bovenin, alleen een schenktuitje.

Later lekte ik bijna niet meer, maar als ik dan de toeschietreflex voelde dan drukte ik even flink op mijn tepel, en dan lekte het niet.

sterkte ermee

Hoi Marieke.
Ik heb dat ook hoor.. Ik geef nu 7 weken bv en het gaat harstikke goed, maar ik had ook al wel gehoopt zonder compressen e.d. te kunnen, maar dat gaat nog steeds niet.
Ik heb ook, als ik aan een kant voed, dat de andere begint te lopen.. Maar je voelt idd het getintel als het begint te lopen en ik houd dan altijd mijn hand op mijn borst/tepel, en dan stopt het heel snel weer..
Ik heb ook die Lilypadz en die werken op zich wel alleen als je ze eraf haalt, spuit de meld die erin is gelopen zeg maar er langs alle kanten uit haha.. Zit je nog helemaal onder..
Ik draag die dus alleen maar als ik een wit shirtje aan heb, voor de rest doe ik het met compresen.
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan