voeden met de fles

Hoi,
we hebben een dochtertje van bijna elf weken. ze krigt volledig borstvoeding.
vanaf de zesde week zijn begonnen met een flesje een keer in de week, wel bv.
de eerste paar keren ging het goed. maar nu wil ze het niet meer, het gaat heel moeizaam. met de eerste speen gaat het veel te langzaam, maar met de speen voor 1maand+ gaat het veel te snel, omdat ze dan te hard zuigt.
heeft iemand tips voor ons.

groetjes liedje
 
Hallo Liedje,

Wat goed dat je begonnen bent om het fles-drinken te introduceren! Soms wordt het wel eens vergeten om de fles rond de 6e week te introduceren en dan kan je tegen problemen aanlopen als je met 3 maanden opeens met de fles komt aanzetten.
Ik weet niet precies wat voor fles je gebruikt. Wij gebruikte de difrax brede speen fles. Hiervoor gebruikte ik de medium speen. Later voor onder andere pap de 3-standen speen. Misschien kan je met een 3-standen-speen de juiste stand vinden?
Veel succes! En blijven doorgaan met die fles. Hier hebben we het een paar weken laten verslonzen en weigerde onze zoon een week voordat hij naar het KDV moest de fles. Het was werkelijk een huil-drama (zowel bij hem als bij mij). Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, maar het viel niet mee.
Ik hoop dat je wat aan het speen-advies hebt.

Groetjes Marieke
 
hoi liedje,

Ik zit met hetzelfde "probleem" als jij.
Ons meisje is 8 weken en krijgt ook volledig bv.
Ik ben sinds vorige week gestart met het oefenen met een flesje afgekolfde melk.
Altijd handig, voor als ik onverwacht weg moet.

Ik heb op het borstvoedingsforum.nl een aantal tips gevonden.
Ze zeggen daar dat je het beste 1 a 2 keer per week met een flesje kunt oefenen.
Ik ben er al achter gekomen dat het niet lukt als ze te hongerig is.
Dus een half uurtje voor de voeding geef ik 30cc met het flesje, en daarna gaat ze
gewoon aan de borst.
Tot nu toe lukt het prima!
Ik heb ook gemerkt dat de voeding niet te koud moet zijn.
Zelf gebruik ik flesjes en spenen van Avent.

Dit blijf ik nu nog een tijdje zo doen, en dan ben ik van plan om de vroege avondvoeding voortaan altijd af te kolven en met de fles te geven.
Deze voeding is namelijk voor mij het handigst om door een ander te laten geven.

Onze oudste schakelde altijd prima over van fles naar borst,
ons middelste kindje heeft echter nooit uit een fles gedronken
Daar waren we namelijk veel te laat mee gestart en hij kreeg het niet onder de knie.
Toen heb ik 10 maanden bv gegeven, en daarna gestart met een lepeltje.

Blijven proberen dus, want dit was echt een drama!

Ik zou zeggen, kijk eens op de site van het bv-forum.

succes,

groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan