Voeden op tijd???

Hallo,

Ik geef mijn zoontje altijd voeding wanneer hij vraagt hoeveel flessen hij per dag eet hou ik dan niet bij. Is het beter om op vaste tijden te voeden of op verzoek van baby?
 
Ik heb altijd op verzoek gedaan. Uiteindelijk krijg je vanzelf een ritme en weet je ongeveer wanneer je zoon of dochter voor een voeding komt. Natuurlijk verandert het wel eens, maar daar pas je je weer op aan.
 
Ik dacht ook dat op verzoek altijd beter was, tot ik merkte dat het onze dochter (en ons dus uiteindelijk ook) meer rust gaf om op de tijd te voeden.. Het verschilt dus heel erg per kind is mijn mening!
 
Hangt er een beetje vanaf hoe oud je kindje is denk ik. Zodra het slapen wat meer ritme krijgt, merkte ik dat de voedingen ook dagelijks rond dezelfde tijd uit kwamen. 
 
Ik doe een beetje van beide ? om de 4 uur, maar dit is zeker niet altijd het geval soms eerder of een klein flesje tussendoor als de tijden niet uitkomen met bijv. Bedtijd of einde schooltijd van de oudste. Dusja gewoon doen wat voor jezelf werkt en uitproberen.
 
Terug
Bovenaan