Voeden op verzoek

Hi iedereen! Mijn dochtertje is nu 9,5 week en wij voeden haar altijd op verzoek. Nu vaak aan het einde van de middag ( rond 17:00) doe ik haar in bad, geef ik de fles en leg ik haar in bed. Soms slaapt ze meteen rond 18;00 maar soms met haar piek momenten kan dit ook om 20/21 uur eindigen. Als ze dan slaapt, pakt ze vaak enkele uren achter elkaar en komt ze altijd weer in de nacht voor een fles. Logisch natuurlijk maar wij hebben dan liever dat zij natuurlijk nog even rond 22/23 uur komt. Nu hebben we geprobeerd om haar wakker te maken en de fles om 23:00 te geven om te kijken of ze dan de nacht door zou pakken. Helaas kwam ze dan alsnog rond 2/3 uur. Hebben jullie tips of adviezen hoe je dit een beetje kan doorbreken? Of moet dit vanzelf gaan?
 
Hier ook alles geprobeerd om daar iets in te schuiven maar helaas is meegaan op het ritme van de kleine de enige manier die écht werkt.
Nu inmiddels 5 mnd oud en ze komt nog steeds 1x per nacht voor een voeding en ze gaat tussen half 7 en half 8 naar bed.
 
Ik denk ook dat meegaan met je kleintje het enige is dat je kan doen. Ze hebben vrij weinig aan ons ritme :) Super knap van haar dat ze al zoveel uur aan elkaar plakt! Wist je dat je van doorslapen spreekt als je kindje 6 uur aaneengesloten kan slapen? Je hebt eigenlijk een lief superslapertje te pakken haha! Dat heeft hier echt ruim 9 maanden geduurd ;) 
 
Haha dat klopt!! Dat besef ik me ook inderdaad. Je mag het eigenlijk ook niet wensen maar om het even op te schuiven naar de nacht zou zo lekker zijn aangezien ze het wel kan om uren achter elkaar te slapen zodra de avond begint. 
 
Het is helaas zo dat wij als ouders het beste ons kunnen aanpassen aan het ritme van de kleine. Maakt het voor ons ook een stuk makkelijker uiteindelijk, of in ieder geval gaf het mij wat meer rust. Je doet het gewoon hartstikke goed en zo te lezen doet je kleine het ook super met slapen. Succes !
 
Een kindje moet wennen aan het krijgen van een late voeding. Hou dat even een weekje vol en waarschijnlijk gaat het moment van wakker worden in de nacht dan schuiven.
 
Onze dochter kwam bijna standaard rond de 2 a 3 uur achter elkaar voor voeding. Ook snachts. Bij ons hielp een 'planning' dus niet echt. Gewoon op z'n beloop gelaten. Inmiddels is ze 4,5 maand, krijgt ze volledig BV met hapjes rond 18 uur. Soms nog rond 20u en dan naar bed. En komt ze vaak de volgende ochtend tussen 5 en 7. Soms zelfs later. Vertrouw op je kindje en wat hij/zij aangeeft. Ineens snap je het puzzeltje en word het makkelijker.
 
Terug
Bovenaan