voeden op verzoek

Hallo allemaal,

Onze zoon van 12 weken heb ik eigenlijk altijd gevoed op verzoek.En meestal kwam hij 1 keer per nacht. Maar  sinds 2 dagen  krijgt hij zijn laatste voeding om ± 19:00 uur en komt niet eerder dan om 6:30/07:00 de volgende ochtend weer. Moet ik hem wakker maken voor nog een voeding?  Ik  ben begonnen met kolven omdat ik over 2 weken aan het werk moet. En hij dus uit de fles moet drinken wat eerst niet zo goed ging maar, dit gaat nu wel aardig. Hij drinkt de afgekolfde  melk 170/180 ml   4 x per dag en s' morgens de borst en krijgt zo volgens mij voldoende binnen toch? hij  zal nu   ± 6000 gram zijn.

Een toch wel een beetje bezorgde mama.

Hoi mama van Lars,

Je verteld dat je voedt op verzoek en dus hoeft je zoontje niet meer, anders wordt hij wel wakker. Onze dochter is nu 5mnd en vanaf 6 weken kwam zij al niet meer s'nachts, je moet er eerst heel erg aan wennen maar omdat je straks weer gaat werken is dat natuurlijk heerlijk als je 'snachts kan doorslapen. Ik zou hem niet gaan wakker maken dan ga je hem ergens aan laten wennen wat hij niet nodig heeft.Succes

Hi,

4x per dag 180 lijkt mij redelijk, maar weet dit niet zeker.... Misschien is het handig deze vraag bij www.borstvoedingsforum.nl neer te leggen.... Hier zijn verschillende lactatiekundigen en VBN consulentes die antwoorden kunnen geven....

Mijn dochter is nu ook vier maanden en drinkt nog aanzienlijk vaker....

Groetjes Nynke

Hoi mama van Lars,
Ik denk dat je zoontje hier genoeg aan heeft omdat hij gewend is gevoed te worden
op verzoek. Mijn zoontje was met 4 maand nog niet zover. Hij was te vroeg geboren
en heeft nog een hele tijd een laatste voeding om 22 uur nodig gehad. Maar op een
gegeven moment moest ik hem er wakker voor maken en dat leek mij niet de bedoeling
dus heb ik hem lekker laten slapen.
Dus als ik jou was, zou ik hem niet wakker gaan maken voor een voeding.
En mocht je je zorgen blijven maken, kun je altijd het cb even bellen. Of op de site
kijken die de mama boven mij noemde.
Heel veel succes met werken straks. Gelukkig drinkt hij uit de fles..
Groetjes Melanie mmv Quinten

Hoi,

Mijn zoontje is denk ik net zo oud als de jouwe (geboren 27 juli)  Hij krijgt momenteel 5 voedingen (borst) Ik moet nu op verzoek voeden omdat we zijn begonnen met inbakeren.

We zijn begonnen met inbakeren omdat hij overdag helemaal niet meer sliep.

Hij moet dan eten krijgen als hij wakker wordt. Hij krijgt een voeding rond 8 uur s'morgens als hij wakker wordt. Dan om 12 uur (ik moet hem dan sinds kort wakker maken van zijn ochtend slaapje! Dan weer om 4 uur (weer wakker maken na middagslaapje) Dan rond 6 en nogmaals rond 8 uur. Hij gaat dan naar bed en vraagt pas de volgende ochtend om een voeding.
Heel normaal dus. Ik moet mijn zoon dus overdag wakker maken voor een voeding omdat hij anders misschien het tekort aan voeding in de nacht kan gaan inhalen.

Als ik jou was zou ik je zoontje niet meer wakker maken hoor s'avonds. Als hij honger heeft merk je het vanzelf wel!

Succes, groetjes Dorien

Hoi,
Ook ik heb een zoon van 12 weken en (zoals je al hebt kunnen lezen) hoef je hem niet wakker te maken ´s nachts. Integendeel! Rond deze tijd is het heel normaal dat ze door gaan slapen. Ruben doet dit nog niet dus je mag van geluk spreken!

Ik kolf ook en kan je vertellen dat mijn zoon ongeveer dezefde hoeveelheid drinkt dus ik denk dat dat normaal is.
Succes!

Jinny

Dank jullie wel ik ben weer gerust gesteld Lars is inmiddels ook nog een keertje s'nachts geweest dus als hij honger heeft meld hij zich dus echt wel.

Groetjes,
Monica

Terug
Bovenaan