Voeden op vraag?

<p>Mijn zoontje is bijna 5 weekjes oud. We voeden hem op vraag, maar ik vraag me wel af of hij dan straks een ritme gaat krijgen. Als ik weer moet gaan werken zal hij toch s ochtends om een bepaalde tijd een flesje moeten hebben ivm op tijd naar de opvang brengen. Hebben jullie hier ervaring mee? Nu komt hij trouwens nog erg onregelmatig (ene keer komt hij na 3uur en de andere keer na 4,5uur)</p>

Dat vroeg ik me toen ook af. Onze dochter is inmiddels 17 weken. Sinds ongeveer week 10 heeft ze een redelijk vast ritme, verschilt soms een half uur. 
De eerste voeding heeft ze nu meestal rond 8 uur. Als ik straks weer moet werken zal dat rond 7 uur moeten, dus dan maak ik haar gewoon eerder wakker en dan schuift de rest vanzelf op. 

Hoi dames 
ik heb ook altijd gevoed op verzoek. Het ritme komt vanzelf! 
Hier was dat rond de 3 maanden. Als je gaat werken, dan voed je, je kindje net voordat je gaat werken en daarna voed je gewoon weer op verzoek. 
Veel succes! 
Groetjes Lisette 

Hoi dames 
ik heb ook altijd gevoed op verzoek. Het ritme komt vanzelf! 
Hier was dat rond de 3 maanden. Als je gaat werken, dan voed je, je kindje net voordat je gaat werken en daarna voed je gewoon weer op verzoek. 
Veel succes! 
Groetjes Lisette 

Ritme komt vanzelf. Ik heb mijn dichter altijd op verzoek gevoed. Ook met de fles. Toen ik weer aan het werk moest ging zij naar een gastouder. Vanaf toen kwam er meer ritme in omdat een gastouder niet anders kan met meerdere kindjes. Is dus vanzelf goed gekomen. 

Tegen mij is altijd gezegd dat voeden op verzoek ook op verzoek van mama is. Dus als je door bijvoorbeeld werk net wat eerder moet voeden dan doe je dat en dan kan er daarna op verzoek gevoed worden. Al sje ook gaat kolven met jou melk en anders met kunstmelk. Dan neem jij 't 's avonds weer over als je thuis bent. Hier gingen ze snel in dat ritme mee hoor! 

Terug
Bovenaan