Voeden

<p>Hallo mama's </p><p style="text-align: right;">Mijn zoontje is nu 11 weken oud en sinds 2 weken krijgt hij 6 flessen van 150ml(advies van CB) hiervoor bood ik 7 flessen van 135 ml aan en dit ging prima. In de avond 23:00 en ochtend 5:00 heeft hij moeite met zijn fles leegdrinken en laat hij vaak 60ml over. Hij is nu 6kg en ik ben bang dat hij nu te weinig voeding binnen krijgt. Kan ik hem dan beter overdag wat meer aanbieden? Met die 7 flessen had ik namelijk spelling en was het niet zo erg als er een fles niet werd leeg gedronken. Het moederschap is voor mij nieuw en vind het nog best lastig met het voedingschema. </p>

Je gevoel volgen. Ons zoontje is met 35 weken geboren en wij hadden idd ook zon voedingsschema maar daar had ons kindje ook te weinig aan. Heb hem gewoon meer gegeven en de jeugdarts op cb zei tege ons dat je lekker op je gevoel af moet gaan. Kindje van 11 weken met 6 kilo  me ruim voldoende om fles over te slaan 

Maak je hem wakker voor die 2 flessen? 
Anders zou ik niet wakker maken en dan 6 flessen geven als hij er zelf voor komt, dus meer op verzoek. 
Geen ervaring met fles (geef bv), maar volgens mij kan je die ook prima op verzoek geven. Dan maar overdag iets minder uur ertussen en s nachts niet volgens een schema. Werkte bij mij 2x prima! 

Ik zou het gewoon even blijven proberen. Hij weegt voor nu voldoende en als hij hongerig is drinkt hij vanzelf weer meer! Het is ook even wennen voor hem. 
Mijn ervaring is dat ze vanzelf in een ritme komen. Mijn zoontje is nu 4,5 maand en moest ook steeds wennen aan grotere flessen. Dronk in het begin ook vaak niet alles leeg maar dat kwam uiteindelijk vanzelf en is nooit te licht geweest. 
Anders kun je altijd vragen of je een keertje extra mag wegen.
en als het nog niet goed voelt, dan gewoon je gevoel volgen! Dan komt het vanzelf wel als hij er aan toe is. 

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor, als hij 6 kilo weegt! Als hij groeit (dat doet hij dus) en plast en poept en ook nog happy is dan is alles prima toch? Ik zou als ik jou was mn best doen om die voedingen te geven en dan geeft je zoontje vanzelf aan wanneer het genoeg is geweest. Maar ik geef bv dus misschien ben ik dan tè relaxed hierin? Bv gevoede baby's mogen zo vaak of weinig drinken als ze willen, zolang ze goed groeien en plassen, vandaar.. 

Terug
Bovenaan