voeding 1 jaar

Hoi hoi

mijn zoontje is gister 1 jaar geworden, nou proberen we hem al even met ons mee te laten eten, maar dat wil niet echt lukken!!
Hoe doen jullie dat nou? als je gewoon groenten, aardappels en vlees eet, we proberen het in aparte stukjes te geven maar hij laat het weer uit zijn mond vallen!!
het rare is dat hij dat alleen bij het avondeten doet, verder eet hij we gewoon stukjes van eten??
met het eten van de aardappels, geven jullie dat ook in stukjes of als puree??
en   eten jullie kleines gewoon een stukje van jullie vlees?
Eten jullie kleintjes ook gewoon mee met bijv. buitenlandse gerechten, wereldgerechten. en hoe doen jullie dat, fijn maken of gewoon zo geven

hoop dat ik hier antwoorden krijg, want op het cb niet echt!!!

groetjes bianca

Hoi mama van Dylano,
Mijn zoontje krijgt inderdaad sinds hij 1 jaar is gewoon stukjes van ons eigen eten. Ik geef hem een gedeelte op een eigen bordje, zodat hij daarmee kan "spelen" en zelf kan eten en verder geef ik het aan hem, op een vork of voeren. Dit gaat hartstikke goed. Wat bij ons ook weleens wil werken is hem afleiden, dus iets te spelen geven en ondertussen hapjes in zijn mond stoppen. Hij eet eigenlijk alles mee. Wanneer we een keer iets minder gezond eten of iets waarvan ik twijfel of hij het lust, geef ik hem eerst een potje en laat hem dan meeproeven. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik denk dat je het gewoon moet blijven proberen en terwijl je probeert gewoon potjes moet blijvengeven. Er komt een tijd dat het lukt.
Groetjes,
Misha

hoi
mn zoontje is nu ruim 9 maanden en eet al zeker 1 maand met ons mee ik kook aleen zoutloos ook de jus soms wel wat lichte kruiden door zn stukje vlees
ik maak er altijd een prakje van alles door elkaar beetje jus en smullen maar hij eet alles zo en als wij wat anders eeten bv chinees of iets pittigs dan heb ik wel een hapje in de vriezer of haal ik een potje
ik hoop dat je er wat mee kan groetjes nicole
ohja kijk ook eens op www.keukenkikker.nl

Hoi Bianca,
Mijn zoontje is nu 13 maand en eet al een tijdje mee met de pot.
Ik prakte alles en snijd het vlees heel fijn en dat deed ik gewoon allemaal door elkaar
heen. Hij lust en eet gelukkig alles. Nu hij meer tanden heeft (8), laat ik het vlees wel
in wat grotere stukjes. De groente en aardappel prak ik grof en het vlees hapt hij zo weg. Ook hij krijgt een potje als wij iets eten wat ik niet geschikt voor hem vind. (chinees
of patat oid) Maar macaroni en spaghetti eet hij gewoon ongeprakt met ons mee.
Ik zou zeggen, gewoon blijven oefenen en proberen. Prak het eerst fijn en dat kan
dan later steeds grofer. Zo heeft die van ons het geleerd.
Wij laten het hem nog niet zelf doen want dat is nog niet zo'n succes. Hij heeft daar
nog niet zoveel zin in zeg maar......
Groetjes en succes
Melanie mmv Quinten

Terug
Bovenaan