Voeding 1 liter

Ons zoontje van bijna 3 maanden krijgt nog 5 flessen per dag. Deze zijn 200ml.
Soms heeft hij echter nog behoefte aan meer en geven wij nog 80 bij.

Nu las/hoorde ik dat een baby niet meer als 1 liter mag drinken.
Hoe moeten we dit dan doen? Iemand een idee?

Bedankt
 
Je moet doen waar je zelf goed bij voelt. Als je meer geeft, moet je alleen kijken of hij niet teveel aankomt. Daarbij mag hij over een maand de eerste hapjes. Waarschijnlijk wordt zijn behoefte naar meer dan minder.
 
Johannesbroodpitmeel doen we er al door heen vanwege het spugen. Hij zit nu ook in een sprongetje dus misschien heeft het daar ook mee te maken.
Hij is wat lichter als de gemiddelde kindjes dus iets extra’s aankomen zou geen ramp zijn maar ik snap je punt.
We doen nu 6 schepjes hipp met 200ml water. Even aankijken hoe dat gaat. Toch vind ik het lastig want wil hem ook geen honger laten lijden.
weet iemand waarom de hapjes pas vanaf 4 maanden mogen? Iets met darmpjes te maken?
 
Ik had hier ook last van en had niet echt helder waarom kinderen sowieso maar 1 liter nutrilon mogen, maar dit heeft te maken met het verwerken van het vocht met de niertjes. 
Als het af en toe gebeurd of iets erover heen is het niet erg heb ik mij laten vertellen door het cb, tenzij het iedere dag steeds heel veel is. Dan werd forte aangeraden. Een extra schepje om te verdikken werd mij juist afgeraden. 
Bij minn dochtertje is het na een weekje over gegaan en drinkt nu weer prima
 
Terug
Bovenaan